x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Sindicaliştii de la Autostrada Transilvania, pregătiţi să acţioneze în instanţă Bechtel

Sindicaliştii de la Autostrada Transilvania, pregătiţi să acţioneze în instanţă Bechtel

26 Mai 2010   •   00:00

Sindicaliştii care lucrează pe şantierul Autostrăzii Transilvania se declară pregătiţi să acţioneze în instanţă compania Bechtel pentru disponibilizările care vor intra în vigoare din 2 iunie, o decizie în acest sens urmând să fie luată în cursul săptămânii viitoare.

Preşedintele Cartel "Alfa" Cluj, Grigore Pop, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că sindicaliştii au la dispoziţie 30 de zile pentru a formula plângerea în instanţă în care vor cere anularea disponibilizărilor, transmite corespondentul Mediafax.

"Începând cu 2 iunie intră în vigoare primele disponibilizări de pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Este vorba despre primii angajaţi din cei 700 care au fost disponibilizaţi şi care sunt acum în preaviz. Suntem pregătiţi să dăm în judecată Bechtel şi avem 30 de zile la dispoziţie începând din momentul în care pleacă primii angajaţi. O decizie în acest sens va fi luată în cursul săptămânii viitoare", a spus Pop.

În opinia acestuia, disponibilizarea angajaţilor "a fost la limita legii şi nu s-a respectat procedura".

Grigore Pop a precizat că sindicaliştii vor continua negocierile cu reprezentanţii companiei Bechtel, pentru identificarea unei soluţii care să evite acţionarea în judecată.

Potrivit lui Pop, compania Bechtel ar putea să ia credite bancare pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, credite care trebuie garantate de statul român.

Liderul Cartel "Alfa" Cluj a reproşat autorităţilor că preferă ca, în loc de construirea de autostrăzi, să se preocupe de construirea de "săli de sport şi patinoare".

Compania Bechtel va disponibiliza 700 din cele 1.900 de persoane care lucrează pe şantierul Autostrăzii Transilvania.

Ministerul Transporturilor are nevoie, în acest an, de 3,16 miliarde de lei pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, însă a primit de la buget doar 700 de milioane de lei, în condiţiile în care datoriile către Bechtel erau la finele anului trecut de 903 milioane de lei.

În prezent, constructorul autostrăzii are în lucru ultimii zece kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de 64 de kilometri.

"În contextul în care valoarea fondurilor aprobate de la bugetul de stat pentru proiectul Autostrada Transilvania (în valoare de 700 milioane de lei) sunt insuficiente pentru achitarea datoriilor înregistrate la sfârşitul anului 2009 (903,92 milioane de lei), antreprenorul Bechtel International a redus treptat ritmul lucrărilor pe cele două secţiuni", potrivit unui document al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Până la finele lunii aprilie, MTI a plătit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor şi mai are de achitat 394 milioane de lei.

Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizaţi anul trecut 42 de kilometri. De asemenea, compania americană a realizat anul trecut şi viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de doi kilometri.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, la mijlocul lunii mai, la Cluj, că priorităţile ministerului sunt proiectele cu bani europeni nerambursabili, apoi lucrările unde există fonduri de la bănci străine, iar abia pe locul trei sunt lucrările cu bani exclusiv de la buget, cum este cazul Autostrăzii Transilvania.

Berceanu a spus că a sugerat Bechtel să ia un împrumut pentru finanţarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe tronsoanele Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Nădăşel.

Pe de altă parte, premierul Emil Boc a declarat, în luna martie, la Zalău, că lucrările la Autostrada Transilvania vor continua în acest an, prioritare fiind tronsoanele Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Huedin.


×
Subiecte în articol: redactie