x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Soluții IT care te vor ajuta să eficientizezi operațiunile din firmă și să economisești bani

Soluții IT care te vor ajuta să eficientizezi operațiunile din firmă și să economisești bani

06 Feb 2023   •   15:35
Soluții IT care te vor ajuta să eficientizezi operațiunile din firmă și să economisești bani
Sursa foto: Shutteratock

Conjuncturile economice cu care se confruntă start-up-urile și firmele în perioada actuală aduc provocări dintre cele mai diverse, cele mai multe dintre ele fiind legate de costurile operaționale. Managerii, fie la început de drum, fie lideri cu experiență, sunt puși, astfel, în situația de a găsi soluții pentru eficientizarea costurilor.

Potrivit unui studiu realizat de Teneo, o reputată firmă americană de consultanță, factorii care pot contribui decisiv la reducerea semnificativă a costurilor pe termen lung sunt investiția în tehnologie, transformarea digitală și automatizarea, toate fiind măsuri administrative utile pentru optimizarea afacerilor.

Iată trei exemple de soluții IT pe care le poți implementa și care îți oferă posibilitatea de a eficientiza operațiunile firmei.

1.Platforma pentru automatizarea redactării documentelor cu caracter juridic

Pentru optimizarea modului de concepere și gestionare a documentelor firmei, poți folosi unul dintre software-urile special concepute pentru această activitate. Un astfel de sistem folosește fragmente de date și de text preexistente, pentru a elabora și asambla scrisori, contracte și alte acte cu caracter legal.

Poți folosi platforma și pentru producerea de documente emise ca urmare a unor tranzacții, softul având posibilitatea să completeze corect și automat spațiile necesare, pe baza datelor contractului, și chiar să creeze fișiere pentru o anumită grupă de documente.

Concret, investiția într-o astfel de platformă îți va permite să reduci riscul erorilor umane și timpul destinat completării și verificării actelor. De asemenea, vei avea cheltuieli mai scăzute la hârtie, telefon, poștă și/sau transport.

2.Automatizarea proceselor logistice

În cazul în care afacerea ta presupune manipularea unor cantități mari de mărfuri, ai putea lua în considerare achiziționarea și instalarea unor tehnologii care cresc eficiența în timp, reducând costurile.

În funcție de volumul produselor manevrate și de mărimea spațiului de operare, poți opta, de exemplu, pentru:

 

  • conveiere cu lanț;
  • paleți, cu role sau cu bandă;
  • automate de ambalare în folie și inspecții;
  • sisteme automate de depozitare și colectare;
  • rafturi automate.

 

Pentru că efortul financiar pentru procurarea acestor utilaje este consistent, creditele IFN pentru investiții pot fi soluția potrivită pentru tine. Poți beneficia de ele dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, mai puțin de 10 angajați și nu ai procese de executare silită sau incidente de plată majore.

Iată câteva dintre avantajele pe care ți le oferă:

  • poți obține un împrumut cu cea mai rapidă aprobare de pe piață pentru firme, în valoare maximă de 115.000 de lei, pe o perioadă de cel mult 36 de luni;
  • dobânda anuală efectivă (DAE) este de ~2% pe lună pe toată durata creditului;
  • în cazul unei situații neprevăzute, poți să amâni plata o singură dată, pe toată perioada creditului, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare;
  • beneficiezi de consultant, care să te ajute în tot procesul;
  • sunt necesare doar două documente, atunci când aplici.

3.Soluții de management al personalului

Chiar dacă firma ta are puțini angajați, administrarea personalului rămâne una dintre provocările departamentului de Resurse Umane. Recrutările, angajările, semnarea și circulația documentelor, gestionarea salariilor, a pontajului și a concediilor sunt doar câteva dintre sarcinile managerilor și specialiștilor din acest sector. Folosirea unor platforme care digitalizează procesele de Resurse Umane îți poate aduce însemnate beneficii:

  • automatizarea proceselor pentru administrarea angajaților - permite generarea automată a adeverințelor, contractelor de muncă, actelor adiționale sau fișelor de post;
  • ai acces deplin la fișele salariaților și la organigramă;
  • poți monitoriza procesele de medicina muncii: concediile medicale, controlul medical obligatoriu etc.;
  • poți consulta diverse statistici și rapoarte: state de plată, costuri salariale, salariu brut, centre de cost;
  • ai acces la tipurile de beneficii acordate, cine sunt cei care le-au primit și cum au fost repartizate;
  • toate informațiile către Revisal se transmit automat.

Automatizarea proceselor operaționale din firma ta poate fi un factor determinant în eficientizarea costurilor și în administrarea cu succes a afacerii. Investițiile în digitalizare nu vor întârzia să-și arate efectele benefice pe termen lung, iar business-ul tău va avea performanțe chiar și în conjuncturi economice dificile.

 

Sursa foto: Shutterstock

×