Vânzările de energie ale Electrica au scăzut cu 11% la nivel de grup sau cu 47% fără filiale, ca urmare a reducerii consumului clienţilor industriali.
"Evoluţia vânzărilor de energie electrică către clienţii eligibili se încadrează în tendinţa actuală cauzată de criza financiară internaţională. Pentru etapa următoare se poate estima o creştere, semnalele din piaţă arătându-se optimiste pentru Electrica SA, având în vedere cererile existente, venite din partea consumatorilor care se arată interesaţi de serviciile noastre" potrivit datelor Electrica.
Consumul final de energie electrică în primele patru luni ale anului a scăzut cu 8,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce consumul populaţiei s-a redus cu 9,5%, potrivit Institutului Naţional de Statistică.
Tudor Şerban, secretar de stat pe energie, petrol şi gaze în Ministerul Economiei preciza în luna mai că în România consumul de electricitate a scăzut cu 15%, până la nivelul din 2002.
Electrica estimează în acest an pe un profit brut de 500 milioane lei, faţă de 1,8 miliarde de lei anul trecut. Acesta a fost însă, datorat de vânzării filialei Muntenia Sud către grupul italian Enel, pentru 394,8 milioane de euro.
Citește pe Antena3.ro