Cât de mult contează recenziile?
Potrivit unui studiu realizat de Trustpilot, în anul 2020, aproximativ 89% dintre toți cei care au realizat o achiziție online, au consultat în prealabil recenziile deja existente în ceea ce privește produsul pe care și-au dorit să îl cumpere. Aproape toți consumatorii din mediul online țin cont de recenziile produselor sau serviciilor, iar acest lucru este justificat. În mediul online, serviciile și produsele pot fi mai mult sau mai puțin credibile, calitatea este destul de greu de estimat, iar colaborarea cu un brand despre care nu știi foarte multe și îl poți vedea doar online poate fi dificilă.
Dacă ești o persoană fizică și intenționezi să achiziționezi o bicicletă de la un brand despre care nu știi foarte multe lucruri, vei consulta secțiunea de recenzii pentru a identifica puncte forte și puncte slabe ale produsului. După ce vei înțelege care este impresia celor care deja au folosit produsul, vei lua o decizie.
Cum se traduce acest lucru și pentru serviciile de găzduire web? Majoritatea platformelor online unde companiile oferă asemenea servicii nu îți oferă ocazia de a lăsa un review după achiziție. Singurele locuri unde vei putea să vezi recenzii ale unei astfel de companii sunt în contul de Google sau pe rețelele de socializare.
Interpretarea recenziilor din mediul online
Mediul online este mai mult decât cunoscut pentru viteza cu care toate procesele și acțiunile au loc. Doar în câteva secunde, un utilizator care se află la primul contact cu un website poate achiziționa orice produs sau serviciu oferit de acesta. Într-o astfel de viteză și nevoie de eficiență, utilizatorii nu mai dedică și alte câteva minute pentru a lăsa o recenzie pozitivă atunci când produsul a îndeplinit condițiile și a satisfăcut nevoia clientului.
Așa se explică faptul că un magazin online celebru care înregistrează zeci de mii de comenzi pe lună, are doar câteva mii de recenzii în total. Deși procentul celor care citesc recenziile este foarte mare, acesta este echilibrat de un procent foarte mic al celor care scriu recenziile.
În același timp, utilizatorii sunt mai predispuși să scrie recenzii negative atunci când sunt nemulțumiți de produs. Dacă 10.000 de clienți sunt mulțumiți de produse, dar nici măcar unul dintre ei nu lasă o recenzie pozitivă, iar primul produs defect va rezulta într-o recenzie negativă, asta va lăsa profilul magazinului cu o recenzie negativă în urma a 10.000 de vânzări impecabile. Deci este indicat să interpretăm foarte bine recenziile pe care le vedem în mediul online.
Exemplul unei companii care oferă servicii de hosting
Pentru a vedea cu adevărat cum arată o secțiune de recenzii a unui provider de hosting din România, am ales să analizăm profilul celor de la Sitebunker. Sitebunker este un provider de servicii de găzduire extrem de avansate, un exemplu foarte bun de servicii performante.
Dacă vrei să vezi care sunt opiniile clienților providerului de hosting Sitebunker, poți să efectuezi o căutare direct pe Google și să faci o verificare rapidă a recenziilor lăsate contului. De ce credem că acele recenzii sunt un bun etalon pentru a vedea dacă serviciile Sitebunker chiar merită achiziționate? Pentru că serviciile de hosting nu sunt pentru oricine și mai mult decât atât, nu orice utilizator va avea un interes exclusiv pentru a căuta contul de Google al providerului și pentru a lăsa o recenzie.
Pentru servicii asemănătoare celor de hosting, recenziile sunt extrem de importante, deoarece un astfel de serviciu poate influența foarte mult veniturile generate de magazine online și afaceri în general.