Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 7,5% în iulie 2019, comparativ cu aceeaşi lună a anului 2018, acesta fiind cel mai puternic ritm de creştere din UE, arată Eurostat. Comparativ, în zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,2% în ritm anual, în timp ce în UE s-a înregistrat un avans de 2,6%. Comerţul cu amănuntul a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 3,7%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 2,4%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări cu 1,2%.
De la o lună la alta, iulie 2019 comparativ cu iunie 2019, comerţul cu amănuntul în România a înregistrat o majorare cu 0,8%, creşteri mai mari fiind înregistrate doar în Irlanda (1,9%), Slovenia (1,2%), Bulgaria şi Malta (1%) şi Austria (0,9%).
Comerţul cu amănuntul, de la o lună la alta, a scăzut cu 0,6% în zona euro, în timp ce în UE a coborât cu 0,5%, în principal ca urmare a faptului că vânzările de produse non-alimentare s-au diminuat cu 0,7%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au înregistrat o reducere cu 0,3%. Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în România în iulie 2019 faţă de luna precedentă cu 0,7%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,8%).