Taxa auto va fi calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro4, iar pentru celelalte autovehicule va fi aplicată actuala formulă - conform normei de poluare
Taxa auto va fi calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro4, iar pentru celelalte autovehicule va fi aplicată actuala formulă - conform normei de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree -, însă sumele vor creşte sensibil faţă de propunerea aflate în dezbatere. În acesta sens, Guvernul va trimite Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa de poluare auto în care va fi prezentată noua formulă de calcul a taxei, au declarat surse guvernamentale. La stabilirea noii formule de calcul a taxei autorităţile române au ţinut cont atât de prevederile moţiunii simple iniţiată de PD-L, dar şi de propunerile făcute de organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei mediului. Conform propunerilor primite de la ONG-uri, taxa trebuie să ţină cont mai mult de emisiile de CO2 ale unei maşini. “Nu se pot compara maşinile rulate foarte mult cu maşinile noi. Probabil valoarea taxei va fi mai mică pentru maşinile noi şi va creşte pentru cele mai vechi de patru- cinci ani, care nu au emisiile de CO2 trecute în talon”, ne declara acum o săptămână Attila Korodi, Ministrul Mediului şi Dezvoltării Durabile. Mai mult, “este posibilă şi o ajustare a grilei de reducere a taxei raportat la vechimea maşinii, de la 0- 95%, cotă inclusă în proiectul aflat deja în dezbatere, la 0-90% sau chiar mai puţin", conform surselor guvernamentale. Autorităţile române speră ca ordonanţa de introducere a taxei să fie adoptată până la sfârşitul acestei luni.
DISCUŢII.Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a declarat că “îi pare rău că sunt încă partide politice care cred că vocaţia României este de a deveni cimitirul sau depozitul de maşini uzate ale Europei”. De asemenea, oficialul a arătat că sunt partide politice, care din dorinţa de a câştiga electorat, promovează mesaje cu caracter populist. Introducerea taxei de primă înmatriculare a fost contestată de către Comisia Europeană care a declanşat în luna martie 2007 procedura de infringement împotriva României. CE consideră discriminatorie taxa auto, deoarece încalcă Tratatul de Aderare la UE. Deşi au avut loc mai multe runde de negocieri, reprezentanţii CE nu şi-a dat avizul asupra noii formule de calcul a taxei propusă de Guvern, iar România riscă în continuare să ajungă la Curtea Europeană de Justiţie. Până la adoptarea unei noi legi, în conformitate cu reglementările europene, populaţia plăteşte în continuare taxa discriminatorie.
Citește pe Antena3.ro