x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Taxa auto se fixează săptămâna viitoare

Taxa auto se fixează săptămâna viitoare

de Elena Stan    |    15 Ian 2008   •   00:00

Autorităţile române şi oficialii Comisiei Europene (CE) vor finaliza săptămâna viitoare discuţiile privind taxa auto, urmând ca modalitatea finală de calcul să fie stabilită şi introdusă într-un proiect de act normativ, a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei şi Finanţelor.

MEDIU


Autorităţile române şi oficialii Comisiei Europene (CE) vor finaliza săptămâna viitoare discuţiile privind taxa auto, urmând ca modalitatea finală de calcul să fie stabilită şi introdusă într-un proiect de act normativ, a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei şi Finanţelor. “Ne-am asumat solicitarea CE ca nivelul taxei să fie compatibil cu valoarea de piaţă”, a spus Vosganian. Nivelul taxei de primă înmatriculare scade pentru maşinile mai vechi, care se consideră că vor mai polua o mică durată de timp, şi creşte la maşinile noi, conform noii formule de calcul.

 

ESTIMĂRI. Dacă taxa actuală pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4 şi cu cilindreea de 1.400-1600 de centimetri cubi este cu puţin peste 100 de euro în noua formulă pe care Executivul o propune Comisiei, aceasta creşte până la mai mult de 400 de euro. În acelaşi timp, ea scade o dată cu vechimea maşinii, ajungând ca acelaşi automobil, dar vechi de doi ani, să fie taxat cu o sumă mai mică cu 15%. O maşină nouă Euro 4 cu motor de 1.600 cmc, taxa auto va fi de circa 460 de euro, urmând să scadă progresiv în funcţie de vechimea maşinii, iar pentru una cu 1.900 cmc, taxa va ajunge la 1.000 de euro. Pentru înmatricularea unei maşini noi, cu Euro 3, cu cilindree de 1.400-1.600 cmc, taxa ajunge la circa 1.000 de euro. Valoarea taxei creşte în cazul maşinilor Euro 3 în funcţie de cilindreea motoarelor şi scade apoi în cadrul fiecărei clase de motorizare în funcţie de vechime. Acelaşi mod de calcul este aplicat şi în cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar şi în cazul maşinilor non-Euro. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabilă în cazul unei maşini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi, veche de circa zece ani.

×
Subiecte în articol: economic taxa