Guvernul va stabili valoarea finală a taxei de primă înmatriculare în funcţie de trei noi cerinţe ale Comisiei Europene, care însă nu vor schimba fundamental valorile propuse de experţii români, a declarat ieri Attila Korodi (foto), ministrul Mediului.
Ultimele calcule
Guvernul va stabili valoarea finală a taxei de primă înmatriculare
în funcţie de trei noi cerinţe ale Comisiei Europene, care însă nu vor schimba
fundamental valorile propuse de experţii români, a declarat ieri Attila Korodi
(foto), ministrul Mediului. Experţii europeni au cerut României să stabilească
un cuantum mai mare al taxei de primă înmatriculare în cazul maşinilor mai
slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa să
scadă mai mult în funcţie de vechime în cadrul aceleiaşi grupe euro şi ca
procedura de contestare a taxei să fie extinsă şi mai clar stabilită. “Subliniez
că modificările cerute de Comisie nu schimbă decât la nivel de virgulă, dacă
vreţi, cuantumurile propuse de noi”, a atras atenţia Korodi.
El a precizat că, în urma noilor cerinţe, partea română lucrează încă la stabilirea valorilor pe care urmează să le legifereze. Însă România nu va mai trimite la Bruxelles vreun nou document legat de valorile modificate ale taxei, ci va transpune în legislaţie direct valorile stabilite în funcţie de noile cerinţe.
ÎN ACORD. Mai mulţi oficiali români s-au întâlnit miercuri cu reprezentanţii Direcţiei Generale pentru Taxe şi Uniune Vamală a CE, pentru discuţii pe această temă, ulterior şeful Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE), Adrian Ciocănea, declarând că propunerile României privind modificările care vor fi aduse taxei auto au fost apreciate la Bruxelles ca fiind “în acord cu legislaţia europeană în domeniu”. El a precizat atunci că, o dată cu adoptarea legislaţiei în forma agreată de Comisia Europeană, sunt toate şansele să se suspende procedura de infrigement.