Taxa auto nu moare, taxa auto se transformă. Va lua forma unui impozit care îl va umfla pe cel existent deja. „Vor fi contribuții defalcate care să ducă cu gândul la poluare", a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, în cadrul interviului acordat DCNews. Odată introdusă în impozit însă, așa cum am semnalat în materialele anterioare, contribuția pe poluare va fi absorbită în banii care se vor topi în bugetele administrațiilor locale, fără niciun efect la nivelul combaterii poluării. Conform sursei citate, la Ministerul Mediului au loc consultări pentru stabilirea modului în care va fi penalizat suplimentar românul care deține mașină. Sumele de plata vor fi în funcție de poluarea pe care vehiculul o produce, așa că cei care vor avea de suferit cel mai mult vor fi cei care și-au cumpărat automobile după eliminarea taxei auto tot de către coaliția de guvernare, dar înaintea alegerilor. Cu privire la modul de impunere, există și o a doua variantă care conform sursei citate ar putea fi o taxă suplimentară la efectuarea ITP. „Ministerul nu își dorește să sară cu penalizările pe cetățeni, motiv pentru care s-a decis oferirea de perioade de grație cetățenilor", a declarat Graţiela Gavrilescu. Actul normativ va face distincţie între persoanele care deţin maşini vechi şi cele care se ocupă cu traficul de vehicule second hand. Doar că samsarii demult nu mai își trec automobilele pe numele sau firmele lor, tocmai pentru a evita plata unor astfel de impozite, așa că o astfel de măsură îi va lovi tot pe cumpărătorii de bună credință. Legea ar putea intra în vigoare din martie 2019, dar anumite reglementări vor fi aplicate chiar de la începutul anului.