Argumentul suprem invocat de guvernanti in sustinerea introducerii de noi taxe de mediu este acela ca masinile second-hand ar compromite calitatea aerului respirat zi de zi de romani. Ceea ce ascund acestia e ca Romania are cel mai curat aer pe cap de locuitor din UE, cu exceptia Lituaniei si Letoniei. Mai mult, ponderea gazelor de sera emise de automobile in totalul emisiilor poluante este de numai 14%.
Daca acum doua saptamani ministrul Finantelor sustinea, alaturi de colega sa de cabinet Sulfina Barbu, ca "problema nu este taxa in sine, care este legala, ci nivelul acesteia", saptamana trecuta s-a contrazis, afirmand ca "problema taxei este de principiu, nu de valoare". Problema invocata la Bruxelles este daca aceasta taxa presupune o discriminare privind masinile deja inmatriculate in tara si masinile aduse acum in Romania, in conditiile in care autoturismele la mana a doua vandute de cetatenii romani nu sunt in prezent taxate. Vladescu a recunoscut ca, din punct de vedere tehnic, cea mai simpla varianta ar fi introducerea unei taxe anuale care sa aiba si o componenta ecologica, proiect de armonizare a taxarii mediului pe care il va propune CE in martie. Numai ca in Romania exista un numar mare de persoane cu masini clasificate noneuro, care nu-si pot permite sa plateasca o taxa anuala cu componenta ecologica. Dar o privire mai atenta asupra gradului de poluare ar putea lamuri adevaratele motive ce explica aceasta campanie de introducere de noi taxe de mediu in Romania. Un studiu al Agentiei Europene de Mediu sunt edificatoare in acest sens: ponderea emisiilor auto de gaze de sera in totalul emisiilor poluante este de numai 14% la nivel european. Interesele din spatele taxei de prima inmatriculare sunt dezvalute in revista Saptamana Financiara.Citește pe Antena3.ro