x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Trenurile prind viteză la întârzieri - un an au mers, un an au stat 

0
Autor: Adrian Stoica 20 Iul 2021 - 07:10
Trenurile prind viteză la întârzieri - un an au mers, un an au stat 


Situația catastrofală a infrastructurii feroviare, dar și a parcului rulant deținut de cel mai mare operator, compania CFR Călători, transformă drumul cu trenul, de cele mai multe ori, într-un calvar. Viteza medie a trenurilor a coborât atât de mult, încât ea este astăzi sub cea înregistrată de trotinetele electrice și de biciclete. Așa se face că mersul trenurilor a devenit pur orientativ pentru pasageri. Nu știi cât te urci, nu știi când cobori. Un singur lucru este cert: îți asumi mari riscuri. Într-un an, trenurile de călători au înregistrat 423 de zile de întârziere. Dacă pentru aceste întârzieri s-ar fi plătit și despăgubiri pasagerilor, asta ar fi însemnat falimentul pentru companiile de transport. În intervalul 1 august 2020-19 iulie 2021, trenurile de călători au înregistrat 614.814 minute de întârziere, ceea ce înseamnă 423 de zile pierdute de călători prin trenuri, potrivit mytrain.ro și calculelor făcute de Jurnalul. Analiza a luat în calcul doar întârzierile raportate la sosirile în cele mai mari 30 de gări în perioada menționată.


 

 

Un nou episod al calvarului pe care trebuie să-l îndure călătorii care apelează la transportul pe calea ferată s-a petrecut  duminică, atunci când un tren care circula pe ruta Mangalia-Craiova a înregistrat o întârziere de trei ore din cauza defectării locomotivei. Într-un final, aceasta a fost schimbată, dar pasagerii au fost lăsați să îndure o temperatură de peste 30 de grade, timp în care nu au primit nici măcar apă. Singurul lucru primit de la proprietarul trenului, compania CFR Călători, au fost niște scuze.

 

Gara de Nord, lider detașat

 

Fiind cel mai mare nod feroviar al țării, în Gara de Nord din București trenurile au acumulat, în intervalul 1 august 2020-19 iulie 2021, 65.058 de minute (45 de zile) de întârziere. Media zilnică a întârzierilor în Gara de Nord a fost de 185 de minute, iar ziua cu cele mai mari întârzieri a fost cea de 24 august 2020, când s-a înregistrat un total de 1.789 de minute de întârziere. Următoare clasată a fost gara din Simeria, unde trenurile au acumulat un total de 58.463 de minute (41 zile) de întârziere, iar a treia poziție a fost ocupată de gara Roșiori Nord, cu un total de 48.218 minute (33 de  zile) de întârziere.

 

Ce spune legislația UE

 

Conform legislației UE, pasagerii ale căror trenuri au avut întârzieri mai mari de o oră, au dreptul la o compensație financiară. Astfel, în cazul unei întârzieri mai mari de 60 de minute a sosirii la destinația finală, călătorii au dreptul la rambursarea întregului cost al legitimației de transport pentru partea de călătorie care nu a fost efectuată. De asemenea, se poate opta pentru continuare sau redirecționare călătoriei, în condiții de transport comparabile, în cel mai scurt timp posibil sau la o dată ulterioară, la alegerea călătorului. În cazul în care călătorii nu optează pentru rambursare, ci pentru continuarea călătoriei, aceștia pot solicita o despăgubire minimă echivalentă cu:

  • 25% din prețul legitimației de transport pentru o întârziere între 60 și 119 minute;

  • 50% din prețul legitimației de transport pentru o întârziere de 120 de minute sau mai mult.

În caz de întârziere mai mare de 60 de minute la sosire sau la plecare, călătorii au dreptul la:

  • informare cu privire la situație și la ora de plecare și de sosire estimată;

  • mese și băuturi răcoritoare în limite rezonabile;

  • cazare în cazul în care se impune o ședere de una sau mai multe nopți;

  • transport până la gară, până la un alt punct de plecare sau până la destinația finală, dacă trenul este blocat pe calea ferată.

 De asemenea, dacă trenul este blocat pe traseu, compania trebuie să asigure transportul de la tren până la gară, până la un alt punct alternativ de plecare sau până la destinația finală, acolo unde și atunci când acest lucru este posibil din punct de vedere fizic.

 

 

 

Incidenţa accidentelor feroviare ne plasează pe primul loc în Uniunea Europeană, unde, alături de Bulgaria, avem cele mai proaste servicii feroviare.

 

 

 

Din tot ce prevede legislația UE în domeniul drepturilor pasagerilor pe calea ferată, România nu aplică deocamdată nimic. Lipsa de punctualitate a trenurilor româneşti trebuia penalizată din 2007, odată cu intrarea în vigoare a dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 1371 privind acordarea compensaţiilor pentru pasageri în cazul întârzierilor. Regulamentul prevedea însă că statele membre UE pot obţine maximum trei derogări de la aceste dispoziţii, de câte cinci ani fiecare. În 2019, Guvernul a uzitat de cea de-a treia derogare pentru a salva compania CFR Călători, dar din 2024 acordarea lor nu mai poate fi evitată, iar acest lucru ar putea însemna falimentul companiei.

 

Angajații CFR Călători - look nou, vagoane vechi

 

În timp ce Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu reușește să finalizeze licitațiile pentru achiziționarea de trenuri noi, la CFR Călători s-a investit în schimbarea uniformelor angajaților. De noile uniforme beneficiază aproximativ 4.000 de angajați care intră în relație directă cu publicul: personalul de tren (șef de tren, conductor, însoțitor de vagon de dormit), casieri, personalul de la informații, șefii de tură comercial, instructorii și șefii de stație etc. Lovitura de imagine pe care CFR Călători a încercat să o dea anul acesta prin schimbarea uniformelor angajaților, este însă demolată de confortul oferit pasagerilor. 


 

Gările unde au fost înregistrate cele mai mari întârzieri în perioada 1 august 2020-19 iulie 2021 (minute)

 

  1. Gara de Nord București 65.058

  2. Simeria 58.463

  3. Roșiori Nord 48.218

  4. Timișoara Nord 43.253

 

  1. Arad 40.981

 

  1. Buzău 26.325

 

  1. Caransebeș 26.261

 

  1. Brașov 25.353

 

  1. Ploiești Sud 23.633

 

  1. Cluj-Napoca 21.468







 

 

Citeşte mai multe despre:   intarzieri trenuri

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ce ar trebui să știi dacă vrei să îți construiești un business în industria de retail

Ce ar trebui să știi dacă vrei să îți construiești un business în industria de retail
Industria de retail este într-o continuă schimbare, dat fiind faptul că obiceiurile de consum ale cumpărătorilor se modifică în permanență, iar tehnologia joacă un rol important în dezvoltarea unui astfel de...

Victor Negrescu cere Comisiei Europene să oprească explozia prețurilor la energie

Victor Negrescu cere Comisiei Europene să oprească explozia prețurilor la energie
Europarlamentarul PSD Victor Negrescu a cerut Comisiei Europene să intervină rapid pentru a stopa creșterea prețurilor la energie. „Am solicitat Comisiei Europene să intervină rapid pentru a stopa creșterea...

Culmea ironiei. După scumpirea gazelor, se ieftinesc lemnele de foc

Culmea ironiei. După scumpirea gazelor, se ieftinesc lemnele de foc
În timp ce piața energiei a explodat după scumpirea gazelor și electricității, acum va scăde TVA-ul la lemnele de foc. Reducerea va fi de la 19%, în prezent, la 5%, potrivit senatorului PSD, Radu...

Mitul sistemul de muncă hibrid se dărâmă. Mai puțin atractiv decât se crede

Mitul sistemul de muncă hibrid se dărâmă. Mai puțin atractiv decât se crede
Sistemul  de muncă hibrid capătă tot mai mult teren odată cu pandemia de COVID-19. Dincolo de avantaje însă, acesta ar putea genera mai multă frustrare decât flexibilitate. Sistemele hibride au fost...

”CREȘTEREA CAPACITĂȚII DE GESTIONARE A CRIZEI CAUZATĂ DE VIRUSUL COVID-19 PRIN DOTAREA CU APARATURĂ MEDICALĂ A INSTITUTULUI NAȚIONAL DE NEUROLOGIE ȘI BOLI NEUROVASCULARE, BUCUREȘTI”   

”CREȘTEREA CAPACITĂȚII DE GESTIONARE A CRIZEI CAUZATĂ DE VIRUSUL COVID-19 PRIN DOTAREA CU APARATURĂ MEDICALĂ A INSTITUTULUI NAȚIONAL DE NEUROLOGIE ȘI BOLI NEUROVASCULARE, BUCUREȘTI”   
Axa Prioritară 9 - Protejarea sănătăţii populaţiei în contextul pandemiei cauzate de COVID-19 Operaţiunea - Consolidarea capacităţii de gestionare a crizei sanitare...

Ce bonusuri oferă casinourile de pe internet?

Ce bonusuri oferă casinourile de pe internet?
Când vine vorba de oferte și bonusuri, casinourile online se prezintă excelent. Aproape toți operatorii de casino de pe internet oferă diferite promoții atât clienților noi, cât și celor existenți. De altfel,...

Cum te ajută tehnologia să ai un business de succes – Idei pentru antreprenorii la început de drum

Cum te ajută tehnologia să ai un business de succes – Idei pentru antreprenorii la început de drum
Potrivit celor mai recente studii, sunt din ce în ce mai mulți tineri care vor să scape din “lanțurile” companiilor și să își creeze propriile lor firme. Dorința de a realiza venituri pe cont propriu și de...

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia
Marius Dorner a fost numit director divizie companii multinaţionale pentru gigantul bancar american Citi în Rusia şi regiunea Rusia, Ucraina şi Kazahstan, informează Ziarul Financiar. El devine director diviziei...

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a prelungit până la sfârșitul lunii septembrie termenul de depunere a ofertelor pentru contractul de proiectare și...

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie
Scăderi abrupte luni după-amiază la bursa de la Bucureşti: Petrom, minus 5%, Nuclearelectrica şi ONE, minus 1%. Indicele BET scade cu 1%. Declin puternic pe companiile din energie. 18 acţiuni din cele 19 ale...

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani
Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, cele mai multe dispărând de pe piaţă în 2002, 2006 şi 2019, arată o analiză a platformei Termene.ro. Principalul motiv...

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp
Galerie Foto Era o noapte geroasă de ianuarie, în 2008, și doi americani se aflau la Paris, pe Champs-Élysée, încercând să cheme un taxi. Ningea în rafale, iar traficul era infernal. Aveau mai puțin de o oră să prindă...

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”
PNDL 3, care a devenit mărul discordiei în coaliția de guvernare, a fost votat de Guvern pe repede-înainte, dar cu niște omisiuni procedurale. Nerespectarea procedurilor pentru Ordonanța de Urgență prin care se...

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi
UNSAR, reprezentant al companiilor de asigurări din România, vede falimentul City Insurance ca având un impact semnificativ în piaţa localtă de asigurări, dar consideră că piaţa va continua să funcţioneze, ia...

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)  a anunțat, vineri, că retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. ASF a constatat incapacitatea de plată a companiei de asigurări, a...
Serviciul de email marketing furnizat de