Traditiile pastrate in mediul rural, arta populara, folclorul, mestesugurile transmise din generatii in generatii, dar si cadrul natural deosebit, reprezinta doar cateva dintre atuurile Romaniei in perspectiva dezvoltarii turismului rural.
IOHANNA ONACA PURDEA
Turismul rural romanesc si cel din Europa Centrala si de Est are o mare sansa de a se dezvolta, deoarece exista o cerere crescanda pentru turismul ecologic, pentru acest tip de petrecere a timpului liber in tarile Europei Occidentale si de Nord, a declarat Francesco Frangialli, secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
Acesta a participat la seminarul international "Turismul rural si ecosistemul in Europa - potential si perspective", organizat in perioada 8 - 9 octombrie la Moeciu, judetul Brasov. Conferinta este organizata de MTCT, Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural, sub egida OMT.
OPORTUNITATI. In ultima perioada, interesul turistilor s-a mutat dinspre destinatiile consacrate - Franta, Italia, Spania, catre Europa de Est, in Romania si Bulgaria, fiind inregistrate adevarate boom-uri ale turismului, mai ales datorita turismului rural si a statiunilor de tratament, a mai afirmat Francesco Frangialli.
"Din moment ce suntem siguri de aderarea Romaniei la UE in 2007, trebuie sa profitam de aceasta ocazie si sa deschidem posibilitatea transferului de cunostinte si know-how din Europa Occidentala catre aceasta zona", a declarat reprezentantul OMT.
Citește pe Antena3.ro
CAZARE BUNA. "Avem nevoie sa ajungem la o anumita masa critica in ceea ce priveste locurile de cazare, in bune conditii", este de parere Francesco Frangialli. In Romania s-a dezvoltat o astfel de retea rurala cu peste 3.000 de locuri de cazare. "Turistul prefera sa calatoreasca pe cont propriu, este foarte interesat de costuri si prefera sa stea la localnici", a afirmat, la randul sau, Luigi Cabrini, reprezentantul OMT pentru Europa. El a afirmat ca turismul rural cunoaste o crestere de doua ori mai rapida decat turismul la nivel international, existand tendinta de a se crea retele turistice care isi asigura singure promovarea si marketingul.