Traditiile pastrate in mediul rural, arta populara, folclorul, mestesugurile transmise din generatii in generatii, dar si cadrul natural deosebit, reprezinta doar cateva dintre atuurile Romaniei in perspectiva dezvoltarii turismului rural.
IOHANNA ONACA PURDEA
Turismul rural romanesc si cel din Europa Centrala si de Est are o mare sansa de a se dezvolta, deoarece exista o cerere crescanda pentru turismul ecologic, pentru acest tip de petrecere a timpului liber in tarile Europei Occidentale si de Nord, a declarat Francesco Frangialli, secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
OPORTUNITATI. In ultima perioada, interesul turistilor s-a mutat dinspre destinatiile consacrate - Franta, Italia, Spania, catre Europa de Est, in Romania si Bulgaria, fiind inregistrate adevarate boom-uri ale turismului, mai ales datorita turismului rural si a statiunilor de tratament, a mai afirmat Francesco Frangialli.
"Din moment ce suntem siguri de aderarea Romaniei la UE in 2007, trebuie sa profitam de aceasta ocazie si sa deschidem posibilitatea transferului de cunostinte si know-how din Europa Occidentala catre aceasta zona", a declarat reprezentantul OMT.
Cei care aleg turismul rural trebuie sa fie antrenati in activitati care sa le ocupe timpul in mod placut, cum ar fi plimbarile cu bicicleta, rafting pe rauri, drumetii si alte forme de agrement. Cei care promoveaza turismul rural trebuie sa aiba in vedere si aceste aspecte. "Turistii nu vor doar sa se uite cum pasc vacile, ei vor sa se implice in viata satului", a afirmat secretarul general al OMT.
CAZARE BUNA. "Avem nevoie sa ajungem la o anumita masa critica in ceea ce priveste locurile de cazare, in bune conditii", este de parere Francesco Frangialli. In Romania s-a dezvoltat o astfel de retea rurala cu peste 3.000 de locuri de cazare. "Turistul prefera sa calatoreasca pe cont propriu, este foarte interesat de costuri si prefera sa stea la localnici", a afirmat, la randul sau, Luigi Cabrini, reprezentantul OMT pentru Europa. El a afirmat ca turismul rural cunoaste o crestere de doua ori mai rapida decat turismul la nivel international, existand tendinta de a se crea retele turistice care isi asigura singure promovarea si marketingul.