Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) o acuză pe Elena Udrea că nu a făcut nimic pentru turism, fiind preocupată mai mult de propriai imagine.
"Ministrul Turismului, Elena Udrea, se preocupă doar de imaginea personală şi nu a luat nicio măsură prin care să încurajeze turismul. Noi am venit, începând din februarie, la Ministerul Turismului cu o serie de propuneri, dar, până în prezent, nu s-a luat nicio măsură prin care să se încurajeze agenţiile de turism. Propunerile au fost înaintate şi în februarie, în martie, am fost şi eu să vorbesc cu conducerea ministerului, dar a rămas aşa cum am stabilit, adică nimic", a spus Alin Burcea.
PROMOVARE
Burcea a spus că Ministerul Turismului a folosit sume mari pentru promovare necorespunzătoare. "Una este să fii ocupat de imaginea ta, alta este de turism. Am băgat 200.000 de euro în Goran Bregovic ca să vină constănţenii, că turişti nu am avut", a afirmat Burcea. El a susţinut că, din cele 20.000 de persoane prezente la concertul lui Bregovic, organizat de Paşte pe plajă la Mamaia, 19.200 au fost constănţeni. Vicepreşedintele ANAT a criticat şi modul în care ministrul Turismului îşi alege persoanele prin intermediul cărora să facă imagine destinaţiilor româneşti. "Este bine că se plimbă cu prinţul de Monaco, dar dacă vin toţi ăştia din Monaco în Deltă, în trei săptămâni îi lichidăm (principatul Monaco are doar 32.000 de locuitori - n.r.)", a continuat Burcea.
Prinţul Albert al II-lea de Monaco s-a aflat în România în luna aprilie într-o vizită oficială de două zile, ocazie cu care s-a declarat încântat de Delta Dunării.
Vicepreşedintele ANAT a criticat activitatea ministrului Turismului, dar i-a găsit Elenei Udrea şi câteva calităţi, printre care amabilitatea şi frumuseţea.
"Doamna ministru rămâne cel mai fumos ministru al Turismului şi nu se compară cu Dan Matei Agathon, care este bărbat şi este urât. Dânsa ne-a primit mereu bine, dar nu a făcut nimic care să rezolve problemele din turism", a spus Burcea.
Preşedintele ANAT, Corina Martin, a adăugat, la rândul ei, că ar fi bine ca promovarea turismului românesc să nu se mai facă de câtre Ministerul Turismului, ci de către un organism care ar trebui înfiinţat, respectiv Organizaţia Naţională pentru Turism.
"S-a văzut în ultimii 20 ani cum a reuşit statul să promoveze turismul. În ultimul master plan pentru turism, pentru care s-a plătit o sumă interesantă, se prevedea ca Organizaţia Naţională pentru Turism să fie înfiinţată şi să se ocupe de promovarea României. S-ar putea ca şi acest master plan să nu fie primul, nici ultimul care va rămâne într-un sertar", a afirmat Corina Martin.
Conducerea ANAT a mai propus eliminarea limitării comisoanelor în cazul tichetelor de vacanţă atât pentru agenţii, cât şi pentru firmele emitente.
De asemenea, reprezentanţii asociaţiei au propus ca vânzarea biletelor de tren să se facă şi prin intermediul agenţiilor de turism.
Conducerea ANAT s-a plâns şi de faptul că Ministerul Turismului nu a contribuit cu nimic la campania de identificare a zonelor deficitare din punct de vedere al toaletelor publice.
Întrebat ce s-ar putea să se facă pentru a rezolva problema toaletelor, Burcea a raspuns: "Sfătuim turiştii să nu mai bea apă".
Zonele deficitare din punct de vedere al toaletelor publice sunt, potrivit unui clasament întocmit de ANAT, Bucureştiul, Braşovul, Prahova, Bucovina, Maramureş, Constanţa şi Tulcea.
ANAT a început, pe 19 mai, o campanie la nivel naţional prin care s-a urmărit identificarea locaţiilor din zonele de interes turistic deficitare la capitolul toalete publice.
Pe primul loc în clasamentul ANAT al zonelor deficitare la capitolul toalete publice se află Bucureştiul.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro