Pentru 2006, piata de laptopuri ar putea ajunge la 120 de milioane de euro. Pe trimestrul al doilea din 2006, vanzarile au scazut comparativ cu primul trimestru.
Vanzarile de laptopuri vor creste si in 2006 pe piata romaneasca, putand ajunge pana la sfarsitul anului la 120.000-130.000 de unitati, fata de 90.000 vandute in 2005. Raportat la totalul pietei de computere din Romania, laptopurile detineau doar 16%, in conditiile in care in Bulgaria procentul este de 20%, iar in Ungaria - 38%. Un alt calcul arata patru laptopuri la 1.000 de locuitori (la nivelul de anul trecu), in timp ce Bulgaria are sase, Ungaria - 15, iar Austria - 50 de unitati. Reprezentantii industriei de profil spun ca anul acesta piata ar putea ajunge la 120 de milioane de euro. Cresterea se va mentine si in 2007, estimandu-se in jur de 150.000-170.000 de unitati vandute. In trimestrul al doilea al acestui an s-au vandut in jur de 23.000 de unitati, mai putin decat in primul trimestru (aproximativ 34.000 de laptopuri), cresterea continuand pe urmatoarele doua trimestre, spune Dmitry Elizarov, director Acer pe Europa de Sud-Est. MAI IEFTIN. Daca in urma cu doi ani un laptop costa in jur de 2.000 de euro si nu facea mare lucru in comparatie cu sistemul de pe birou, acum s-au schimbat lucrurile si putem avea unul la un pret accesibil, considera Aurel Netin, Manager Lenovo Romania. Potrivit celor de la K-Tech Ultra Pro, se poate aproxima un procent de 20% de scadere al pretului unei configuratii fata de anul precedent, daca luam in calcul aceeasi performanta. CARDURI. Utilizatorii de laptopuri au acum la dispozitie noi tehnologii pentru conectarea la internet, pe langa mai "vechile" servicii Zapp: cardurile EDGE si 3G, de putina vreme aparand si 3,5G Broadband de la Vodafone. Cu ce rezultate asupra pietei de profil? La nivel de consumer market nu exista un impact al acestor noi tehnologii, spune Alex Carlan, marketing manager Flamingo. O "piedica" ar fi si preturile ridicate, considera Dana Iorga, Chief Operating Officer, IT&S. "Sa zicem pentru o persoana din management, care are nevoie sa descarce fisiere si sa petreaca cateva ore bune pe internet, in timp de doua saptamani undeva in Europa costurile ar ajunge undeva la 5.000 de euro. Nu este rentabil decat in companii multinationale."
15,4 INCI
|
In reteaua magazinelor Flamingo, "portretul" celui mai vandut model are un display de 15,4 inci, memorie RAM 256-512 MB, HDD 40-60Gb, CPU Intel Celeron sau AMD Sempron. Pentru cei de la K Tech, in luna septembrie cele mai vandute au fost laptopurile
cu procesor Intel Pentium M 735, 512 MB RAM, HDD 80 GB sau procesor Intel Core Duo T2250, 1024 MB RAM, HDD de 80 GB. Pentru echipare cu AMD, cel mai vandut model avea Mobile Turion 64 Duo, 512 MB RAM si un HDD de 60 GB, toate avand o dimensiune a
display-ului de 15,4 inci.
Anul acesta, cel mai mic pret al unui notebook a scazut pana la pretul unui calculator dotat cu ecran LCD. |
Citește pe Antena3.ro