x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vacanţe regeşti: turistul român nu mai vrea să fie slugă

Vacanţe regeşti: turistul român nu mai vrea să fie slugă

de Giulia Anghel    |    25 Feb 2019   •   16:54
Vacanţe regeşti: turistul român nu mai vrea să fie slugă
Sursa foto: Lucian Alecu

Dacă până de curând, românii preferau vacanțele ieftine și cădeau în diversele capcane aflate în spatele ofertelor turistice, acum sunt mai bine informați și preferă să dea bani pentru servicii de calitate.  Circuitele culturale, stațiunile de tratament, vacanțele în locuri exotice dar și pe litoralul autohton, au fost preferate de cei care s-au aflat la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României (TTR).

 

Românii devin tot mai exigenți atunci când aleg vacanțele. Aceștia depun mai mult efort și alocă mai mult timp pentru a-și pregăti  concediile. În ultimii doi ani tot mai mulți au ales circuite culturale, în 2019 cererea pentru acest tip de vacanțe fiind cu 60% mai mare, în timp ce și în 2018 creșterea a fost de circa 50-60%. Pentru a atrage cât mai mulți turiști, agențiile au oferit discounturi speciale, de peste 50%, iar aeroporturile din țară vor găzdui mai multe zboruri charter care îi vor duce pe aceștia la destinațiile dorite.

 

„Noi, românii avem mentalitatea asta, 50 de săptămâni suntem slugă, iar două săptămâni suntem regi. Mentalitate întâlnită mai ales în Moldova şi în Ţara Românească. În Transilvania este puţin altfel. Nu se mai vinde ce este foarte ieftin, pentru că românii au învăţat că ce este ieftin este şi foarte prost", explică Alin Burcea, proprietar Paralela 45.

 

Jamaica, o nouă destinație

Cele mai mari reduceri, de până la 53%, au fost oferite pentru sejururi în Grecia și Turcia. La Marea Mediterană alte destinații preferate au fost în stațiuni din Spania și Egipt. Însă românii au optat și pentru locuri exotice din Thailanda, Caraibe și Mexic. Pentru prima oară Jamaica a intrat în topul dorințelor de vacanță ale românilor.

Și ofertele scumpe pentru litoralul românesc al Mării Negre au fost la mare căutare, urmate de stațiunile balneo. Felix este cea mai căutată destinație după Mamaia. Și localitățile Venus și Cap Aurora au crescut în vânzări datotită investițiilor. Sovata, Govora, Herculane, Bazna, Tușnad, Covasna și Călimănești-Căciulata sunt în continuare stațiuni de tratament care au suscitat interesul turiștilor.

 

La ediția de primăvară a Târgului de Turism al României  au participat peste 330 de companii din 15 țări.

×