O dată cu înmulţirea gradelor Celsius de afară a început să “fiarbă” şi piaţa echipamentelor de climatizare. Comercianţii estimează dublarea sau chiar triplarea numărului de aparate de aer condiţionat vîndute.
O dată cu înmulţirea gradelor Celsius de afară a început să “fiarbă” şi piaţa echipamentelor de climatizare. Comercianţii estimează dublarea sau chiar triplarea numărului de aparate de aer condiţionat vîndute.
Echipa de instalatori va ajunge cam în două, poate chiar
trei săptămîni. Mai devreme sînt şanse mici, pentru că am vîndut şi cîte
patru-cinci aparate pe zi. Cam acesta era refrenul pe care îl auzea încă de la
sfîrşitul lunii mai un potenţial doritor de aparate generatoare de răcoare.
Speriaţi de temperaturile ridicate de anul trecut, românii au ieşit la “vînătoare”
de aparate de climatizare încă de la începutul verii. Oferta este destul de
bogată, preţurile începînd de la 650 de lei (fără instalare) şi urcînd pînă la
4.000 de lei în cazul acelor produse care au depăşit stadiul de echipament, putînd
fi considerate lucrări de artă. Unii retaileri au mizat pe preţuri mai mici ale
produselor şi mai ridicate ale instalării, pentru a avea un control asupra
acestei componente. Alţii au preferat să ofere aparate ceva mai scumpe, dar cu
instalare gratis sau mai ieftină.
ESTIMĂRI. Piaţa echipamentelor de climatizare se va tripla anul
acesta din punct de vedere numeric, potrivit estimărilor unora dintre
retaileri. Astfel, Altex România, liderul pieţei româneşti, prognozează vînzări
de aproximativ 65.000 de aparate, raportat la 21.000 în 2007. “Creşterile
estimate se bazează pe temperaturile ridicate anunţate pentru acest sezon şi pe
accesibilitatea preţurilor aparatelor de aer condiţionat. Alte premise ale creşterii
sînt succesul înregistrat de sistemele de creditare de tipul «20 de rate fără
costuri» şi modificarea comportamentului consumatorului pentru care aparatele
de aer condiţionat au devenit o necesitate şi nu mai reprezintă un obiect de lux”,
susţin reprezentanţii Altex. La estimările pozitive va contribui şi garantarea
instalării produsului în maximum cinci zile lucrătoare, “cea mai scurtă perioadă
de instalare existentă pe piaţă”, după cum susţin cei de la Altex.
“În 2007, vînzările totale de aparate de aer condiţionat înregistrate de Flamingo International s-au ridicat la 3.000.000 de euro, iar pentru 2008 ne aşteptăm la o triplare faţă de 2007; evoluţia vînzărilor de pînă acum este în linie cu această estimare de creştere”, au precizat reprezentanţii companiei a cărei cotă de piaţă pe acest segment este de 15%. Şi numărul doi de pe piaţă are perspective bune. “Vînzările sînt explozive pentru această categorie de produse, estimările noastre fiind optimiste asupra atingerii obiectivului stabilit pentru anul în curs”, ne-au precizat reprezentanţii DOMO, refuzînd însă să înainteze cifre.
ROMÂNIA VS EUROPA. La rîndul său, LG Electronics, care susţine că începînd
cu acest an se aşteaptă la o creştere de la 17% la 20% a cotei de piaţă deţinute
în România. Oficialii companiei susţin că vînzările au înregistrat o creştere
semnificativă în ultimii trei ani, de la 25 de milioane de euro în 2005 la 65
de milioane în 2007. “În ultimii trei ani, divizia de climatizare a înregistrat
rezultate foarte bune. Numărul de unităţi vîndute a crescut de la an la an, între
42% şi 82%”, susţine Liviu Caton Păltineanu, director naţional de vînzări
Divizia de Climatizare a LG Electronics România. Vîrful a fost atins anul
trecut, cînd vînzările au crescut cu 90% faţă de 2006.
Piaţa locală de profil fierbe în mod clar, comparativ cu cea europeană. Astfel, vînzările LG pe piaţa europeană au crescut cu peste 20% între 2005 şi 2007, pînă la 3,7 miliarde de euro. “Principala creştere pe această piaţă a fost înregistrată pe segmentul de sisteme comerciale (de la 68% la 70%), cu o reducere a cererii pe segmentul de sisteme rezidenţiale (de la 32% la 30%)”, a precizat Liviu Caton Păltineanu, director naţional de vînzări Divizia de Climatizare a LG Electronics România. Cu toate acestea, ponderea României în vînzările europene este încă nesemnificativă, în jur de 1,76%.