x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vrei să-ţi „măriţi” afacerea? Şi în criză poţi obţine un preţ bun

Vrei să-ţi „măriţi” afacerea? Şi în criză poţi obţine un preţ bun

de IncomeMagazine    |    05 Dec 2012   •   11:18
Vrei să-ţi „măriţi” afacerea? Şi în criză poţi obţine un preţ bun
Sursa foto: Chris Lamphear/Getty Images/Hemera

Totul porneşte de la o idee. Ideea se dezvoltă într-o afacere. Afacerea creşte şi, mai apoi, eventual, se transformă într-un grup. Posesorul ideii şi, în cele din urmă, al afacerii intră în vizorul investitorilor, iar de aici, pasul care îl desparte de semnarea tranzacţiei vieţii devine foarte mic. Este scenariul ideal şi tot mai probabil pentru antreprenorii români care ştiu ce carte să joace pentru a ieşi câştigători. Dar câţi ştiu regulile jocului?

Unii pornesc la drum cu scopul declarat ca, mai devreme sau mai târziu, preferabil mai devreme, un investitor să le bată la uşă şi să le facă o ofertă de nerefuzat, în schimbul afacerii pe care au clădit-o de la zero. Alţii vor să creeze afaceri trainice, care să rămână în familie pentru cel puţin încă o generaţie. Dar cei mai mulţi îşi doresc să îşi demonstreze că pot să se descurce pe cont propriu şi că sunt capabili să-şi monetizeze atuurile, fără să facă neapărat încă din prima fază şi un plan de exit.

PROPRIETATE INTELECTUALĂ DE VÂNZARE


Din această a treia categorie face parte şi Radu Georgescu, unul dintre antreprenorii despre care din afară s-ar putea spune că totul i-a mers ca pe roate. În spatele succesului de care se bucură deja de mulţi ani se află însă multă muncă, dar şi foarte multă inspiraţie sau fler, mai bine zis. Adică acea capacitate de a gândi altfel decât ceilalţi şi de a vinde nu un produs perisabil, ci o idee sau un serviciu de la baza cărora pot fi dezvoltate alte idei, alte servicii sau chiar produse. La Radu Georgescu flerul a stat în a descoperi puterea şi măreţia pe care ţi le dă un business bazat pe „proprietate intelectuală”.

Citeste despre alti intreprinzatori care si-au vandut afacerile in perioada de criză


Citeste si
Preţul ambiţiei nucleare a României: 10 miliarde euro
Ce mai vând băncile la licitaţie
10 greşeli de evitat la schimbarea carierei


×
Subiecte în articol: afaceri criza