Premierul Emil Boc a inaugurat ieri tronsonul Chitila – Voluntari din Centura rutieră din zona de nord a Capitalei cu o lungime de 20 de kilometri şi cei 20,8 km ai variantei de ocolire a municipiului Sibiu, lucrare începută în 2003. Boc s-a declarat nemulţumit că lucrările la capetele Centurii Capitalei, care asigură legătura cu autostrăzile A1 şi A2, nu au fost finalizate. „Nu sunt mulţumit că Centura nu este finalizată, putea fi realizată cu 10 ani în urmă, dar lucrările la capetele de Centură vor continua în 2011 şi 2012, fiind de o prioritate majoră”, a spus Boc.
Pentru cei 20 de kilometri ai Centurii, Compania a plătit 100 milioane de euro, inclusiv TVA, adică 5 milioane de euro pentru fiecare kilometru de drum modernizat.
Premierul susţine că inelul de circulaţie al Centurii ar putea fi realizat în parteneriat public-privat, în regim de autostradă cu patru benzi. Pe tronsonul redat ieri circulaţiei a fost lărgită şoseaua de la două la patru benzi, lucrările fiind începute în 2007. Pentru perioada următoare sunt programate lucrări de finisaj, cum ar fi montarea despărţitoarelor de sens, precum şi podul de la Otopeni.
Centura din Sibiu are 20,8 kilometri, din care 17,2 kilometri sunt în regim de autostradă, iar investiţia a ajuns la aproximativ 100 milioane de euro.
Pentru 2011, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are nevoie de circa 2,8 miliarde de lei (666,6 milioane de euro) pentru continuarea lucrărilor de construcţie a variantelor ocolitoare şi centurilor rutiere. Suma este dublă faţă de cea alocată pentru anul acesta. „Suma alocată în 2010 pentru variante ocolitoare şi centurile rutiere cu finanţare de la bugetul de stat, din credite externe şi de la bugetul de stat, ca şi din fonduri externe nerambursabile de preaderare şi postaderare şi cofinanţare la acestea (în execuţie şi în pregătire) este de 1.216.983 mii lei. Necesarul pentru 2010 este de 1.289.897 mii lei. Suma necesară anul viitor pentru variante ocolitoare şi centuri rutiere este de 2.779.207 mii lei”, ne-a declarat Liviu Costache, director general al CNADNR.
În primele zece luni ale anului au fost recepţionaţi circa 72,5 kilometri de variante ocolitoare, urmând ca până la finele anului să fie daţi în folosinţă încă 53 de kilometri de drum.
„În perioada ianuarie-1 decembrie 2010 au fost recepţionate Varianta de ocolire Lugoj, 9,5 kilometri, Timişoara – 12,6 km, Centura Ploieşti-Vest 12,85 km, 20 de kilometri din Centura rutieră în zona de nord a municipiului Bucureşti, precum şi 20,8 km aferenţi obiectivului Varianta de ocolire a municipiului Sibiu la standard de autostradă. Până la sfârşitul anului se estimează că se vor da în folosinţă varianta de ocolire Mehadia – 2,27 km, varianta de ocolire a municipiului Iaşi (varianta sud – km 0+000 – km 5+850), dar şi un tronson de 8 km din varianta de ocolire a oraşului Drobeta Turnu Severin. Totodată, varianta de ocolire Cluj est – 6 km şi Centura Oradea – sector 8,62 km au fost deschise circulaţiei”, a declarat Costache.