x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce trebuie să știți când aderați la un fond de pensii administrat privat

0
26 Oct 2021 - 08:00

Semnarea actului individual de aderare la un fond de pensii administrat privat necesită un mare nivel de atenție. Actul de aderare este încheiat cu administratorul fondului ales şi trebuie semnat atât de administrator, cât şi de agentul de marketing. Atenţie, semnătura reprezintă acordul la contractul de societate civilă prin care este constituit acel fond şi la prospectul schemei de pensii private, precum şi faptul că a fost acceptat conţinutul acestora.

Actul individual de aderare se redactează în două exemplare și se semnează în original. Un exemplar va fi păstrat de administrator şi unul de persoana care a aderat la acel fond, respectiv dumneavoastră. Actul individual de aderare se poate completa prin folosirea unor dispozitive electronice şi semna prin utilizarea semnăturii biometrice, în cazul în care administratorul fondului de pensii administrat privat la care doriți să aderați deţine sistemele informatice necesare utilizării semnăturii biometrice în cadrul procesului de aderare.

Verificați dacă agentul de marketing cu care semnați un act individual de aderare la un fond de pensii este autorizat sau avizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), folosind aplicaţia Registre electronice, disponibilă pe pagina de internet a ASF aici

Toți angajatorii din România sunt obligați, începând cu data de 19 iulie 2021, să își informeze noii salariații cu vârsta de până la 45 de ani în legătură cu aderarea la un fond de pensii administrat privat (Pilon II). Modificarea legislativă vizează în principal conștientizarea salariaților aflați la primul loc de muncă referitor la obligația legală de a-și alege fondul de pensii Pilon II, în primele 4 luni de la intrarea în piața muncii. Tinerii care nu își aleg fondul de pensii administrat privat la care să contribuie sunt repartizați aleatoriu de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) la unul dintre cele 7 fonduri autorizate existente în România.

Salariații care nu se află la primul loc de muncă sunt deja integrați în Pilonul II, acest sistem de pensii fiind obligatoriu. În prezent, 7,7 milioane de români contribuie deja la un fond de pensii administrat privat. Cei care nu cunosc la ce fond contribuie pot completa acest formular ASF: https://asfromania.ro/scr/petitiiFP și vor fi contactați în cel mai scurt timp de administratorul fondului de pensii administrat privat la care au contul personal.

 

 

Citeşte mai multe despre:   Ghidul pensiilor private
Serviciul de email marketing furnizat de