x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Întâlniri creative. Profesorul Vintilă Mihăilescu spune că a venit “Timpul românilor”

Întâlniri creative. Profesorul Vintilă Mihăilescu spune că a venit “Timpul românilor”

25 Mai 2012   •   15:53
Întâlniri creative. Profesorul Vintilă Mihăilescu spune că a venit “Timpul românilor”

Invitatul lunii mai al “Intalnirilor creative', eveniment in care o personalitate este invitata in sala Rotonda a Intact Media Group pentru a impartasi angajatilor trustului experiente relevante, intamplari interesante din cariera si viata sa, a fost profesorul universitar Vintila Mihailescu. Domnia sa a vorbit publicului despre oportunitatile din cadrul general si particular in ceea ce priveste campania “E timpul romanilor', prin care se urmareste intoarcerea spre valorile autentice ale poporului roman, mai ales ca Intact Media Group este cel mai important trust de presa romanesc, construit cu capital autohton. Demersul are toate sansele sa se bucure de succes.

Din euro - optimisti, in euro - sceptici
In urma cu cativa ani, romanii erau extrem de euro-optimisti, 80% dintre ei sperau ca integrarea in UE va aduce exclusiv avantaje. In ultimii ani, numarul lor a scazut la jumatate, ceea ce inseamna in mod clar o distantare fata de modelele occidentale si transformarea entuziasmului in prudenta, a spus invitatul IMG. Totodata, este bine sa tinem cont si de faptul ca Romania este cea mai mare tara agricola cu 50% din populatie stabilita in zona rurala. “Care sunt semnele ca a venit «Timpul romanilor»? Doar adaugarea cuvantului «romanesc» langa un produs alimentar ii dubleaza pretul. «Rosia romaneasca» in piata costa de doua ori mai mult decat rosia din oricare alta tara, autohtonul este, astazi, o garantie a calitatii', a explicat profesorul. “Asistam la inflorirea comertului cu produse traditionale, in ciuda faptului ca legislatia nu sprijina absolut deloc acest domeniu'. Dragobetele a fost un alt exemplu mentionat de profesor. “Dragobetele n-a fost niciodata o sarbatoare mare romaneasca, dar a devenit extrem de populara ca reactie la «importul» de Valentine’s, este o contrapondere la o forma fara fond'.

Corporatiile
Prin definitie, corporatia inseamna o companie internationala. In ultima vreme, liderii acestei companii sunt tot mai interesati de referintele nationale. “Motivele sunt pragmatice, sefii nu pot cere performanta de la angajati atata vreme cat nu le inteleg obiceiurile, comportamentul, traditiile. Deja s-au infiintat ONG-uri care ofera consultanta in domeniul expertizei culturale. Apoi, intoarcerea spre valorile romanesti reprezinta un capital cu resurse uriase, niciun politician nu-si mai poate permite sa neglijeze aspectul traditiilor. Se observa in mod clar o nevoie de regasire a identitatii nationale la toate nivelele, incepand cu taranii si terminand cu politicienii', a afirmat profesorul Vintila Mihailescu.

In loc de concluzie
A venit cu adevarat “Timpul romanilor', este necesara o campanie care sa serveasca drept model romanilor. Publicul isi doreste asa ceva si chiar si o mare parte a tineretului. “Daca va trata aceasta campanie cu profunzime si seriozitate, Intact are toate sansele sa contribuie cu ceva cu adevarat valoros in contextul actual', a conchis profesorul Vintila Mihailescu.

×