x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Începe construcția primului aeroport privat din România. Va avea circa 6,5 milioane de călători anual

Începe construcția primului aeroport privat din România. Va avea circa 6,5 milioane de călători anual

de Redacția Jurnalul    |    20 Mar 2024   •   21:30
Începe construcția primului aeroport privat din România. Va avea circa 6,5 milioane de călători anual
Sursa foto: Captură video Facebook Consiliul Judetean Ialomita/a3

Contractul de concesiune privind bunurile proprietate publilcă pentru realizarea obiectivului de investiții necesar construirii primului aeroport privat din România a fost semnat de autorități.

Investiția se va ridica la 400 de milioane de euro. 

Potrivit informaţiilor fumizate de Consiliul Judeţean, aeroportul va avea un terminal de pasageri de 30.000 de metri pătrați și un flux anual 6,5 milioane de călători.

Va exista şi un terminal cargo de 20.000 de metri pătrați, unde se vor manevra peste 10.000 de tone anual de marfă, respectiv o zonă de 30.000 metri pătrați pentru reparația și întreținerea aeronavelor.

Este planificat un parc fotovoltaic pentru independența aeroportului și o școală de aviație. Investitorii au în plan și un hotel, o stație de tren, în colaborare cu CFR, și zone de agrement, notează economedia.ro.

Primul aeroport privat din România va fi construit pe aerodromul Alexeni, la 66 de kilometri de Capitală.

"Aeroportul Alexeni va deveni primul aeroport privat din România, oferind o infrastructură de ultimă tehnologie și servicii aeroportuare de înaltă calitate.

Situat la doar 66 de kilometri de București, acesta se va poziționa strategic pentru a prelua o parte semnificativă a traficului de cargo și low-cost, care suprasolicită aeroportul Otopeni”, mai declară președintele Consiliului Județean Ialomiţa.

Investiția planificată se ridică la 400 de milioane de euro, iar perioada de implementare este estimată la 4 ani.

Aerodromul Alexeni a fost construit în anul 1954 pe un teren de 197,8 ha, având destinaţia de bază de aviaţie pentru protecţia spaţiului aerian în zona oraşului Bucureşti şi împrejurimile sale. S-a remarcat prin cea mai lată pistă betonată din ţară – 80 m, tot aici fiind înfiinţat primul şi singurul – timp de 30 de ani – regiment de elicoptere din România, conform obiectiv.net.

 

 

Cine sunt investitorii

1. Avant Airports 

Este compania lider de asociere în cadrul investiției. Avant Airports SRL (anterior Perpetual Beta SRL) este o companie din Mureș, înființată în anul 2016. Compania are oficial un singur angajat și a înregistrat afaceri de 450.000 de lei în anul 2022, în creștere cu 76%. Profitul companiei a fost de 236.000 lei, o dublare față de anul precedent.

Avant Airports a menționat că a atras o echipă formată din cei mai buni experți în aviație civilă din peste 15 țări pentru a dezvolta proiectul. „Avtomagistral-Pivden va fi responsabilă de execuția lucrărilor”, au transmis reprezentanții companiei, potrivit Interfax.

2. Automagistral-Pivden

Avtomagistral-Pivden SRL se află pe piață din 2004. Aceasta proiectează și construiește autostrăzi, poduri, intersecții, complexe de aerodromuri și structuri hidraulice. Proprietarul companiei este listat în Opendatabot ca fiind Oleksandr Boyko. Conform rezultatelor financiare pentru 2023, profitul net al companiei s-a ridicat la 624,9 milioane grivne ucrainene (73 milioane de lei), iar veniturile au fost de 8,215 miliarde grivne ucrainene (960 milioane de lei), transmite Antena3CNN.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×