x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O autostradă începe cu unul, două sau... trei studii

0
Autor: Robert Kiss 10 Iul 2015 - 14:31
O autostradă începe cu unul, două sau... trei studii Karina Knapek/Intact Images


Autorităţile române inaugurează sâmbătă, cu mare tam-tam,  10 kilometri de autostradă, începuţi din 2011 şi un punct nou de control la frontieră, Nădlac-Nagylak. 

E bine să ne bucurăm, căci nu se ştie când se vor mai da în folosinţă alţi noi kilometri de drumuri rapide. Master Planul de Transport, atât de discutat, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă până în 2020. Însă documentul final nu s-a întors semnat de la Comisia Europeană.

În aşteptarea Master Pla nului, CNADNR a început ope raţiunea de refacere a stu di ilor de fezabilitate. România cheltuie aproape 40 de milioane de euro pentru revizuirea unor studii deja făcute. Fie că au expirat, fie că nu mai coincid cu noua gândire a ministerului, primele studii de prefezabilitate şi fezabilitate nu au fost altceva decât bani aruncați pe fereastră.

Doar pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, CNADNR a atribuit anul acesta un contract în valoare de 7 milioane de euro pentru refacerea studiului de fezabilitate, asta după ce primul studiu făcut în 2008, cu 3 milioane de euro, a expirat.

Deşi vor fi refăcute de la zero, este posibil ca noile studii să nu poată fi folosite. De exemplu, unele dintre autostrăzile pentru care se refac studiile de fezabilitate nici măcar nu mai fac parte din Master Planul de Transport. Este cazul tronsonului Făgăraş-Sighişoara, pentru care CNADNR a scos la licitație un contract în valoare de 4 milioane de euro.

Tronsonul, parte din Autostrada Transilvania, abandonată de Bechtel, nu se mai află printre prioritățile ministerului, conform Master Planului aprobat de Comisia Europeană. Chiar şi aşa, contractul pentru studiul de fezabilitate ar putea fi atribuit, cu riscul ca documentul să fie făcut degeaba.

Să mai expire de vreo două ori
Tot degeaba ar putea fi refăcut şi studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş - Ditrău, pentru care se plătesc circa 5 milioane de euro. Studiul riscă să mai fie făcut o dată, până în 2023, atunci când este planificată începerea lucrărilor la autostradă. Tronsonul este parte a autostrăzii care va lega Tg. Mureş de Iaşi, un tronson pentru care lucrările sunt planificate să înceapă în 2023.

Mai mult, în varianta finală a Master Planului este prevăzut ca studiul de fezabilitate să fie făcut între 2021 şi 2022, nicidecum în 2015. Pentru acest studiu de fezabilitate s-au mai plătit în 2009 alte 4 milioane de euro. Atunci a fost făcut un studiu de fezabilitate pentru toată autostrada care urma să lege Târgu Mureş de Iaşi şi de Ungheni.

În 2014 s-au deschis licitații pentru reactualizarea lor. Se plătesc 5 milioane de euro pentru Târgu Mureş-Ditrău, contract deja atribuit, alte 10 milioane de euro vor fi date pentru refacerea studiului pe tronsonul Ditrău-Târgu Neamț, şi alte 6 milioane pentru Târgu Neamț- Iaşi-Ungheni. În total peste 20 de milioane de euro vor fi date pentru noile studii de fezabilitate.

Centură doar pe hârtie

Conform e-licitaţie.ro, CNADNR reactualizează studiul de fezabilitate şi pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş, în valoare de aproape 4 milioane de euro, dar şi pentru construcţia unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, şi pentru un pod peste Tisa, la Sighetul Marmaţiei. Alte 3 milioane de euro vor fi date pentru refacerea studiului de fezabilitate pentru Autostrada de Centură Bucureşti Nord.

Pe autostradă, spre Ungaria și Uniunea Europeană
Tronsonul autostrăzii Nădlac-Arad, care va fi inaugurat sâmbătă, 11 iulie, va face joncţiunea cu autostrada M43 din Ungaria. Acesta are o lungime de 16 kilometri, însă şase au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014.

Astfel, CNADNR va da în folosinţă sâmbătă cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad. Valoarea lucrărilor pe acest tronson a fost de aproximativ 124,45 milioane de euro. Şi partea ungară va inaugura segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră şi Mako.
 
Citeşte mai multe despre:   autostradă,   autostrazi,   studiu de fezabilitate

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Românul aruncă la gunoi 129 kg de mâncare pe an

Românul aruncă la gunoi 129 kg de mâncare pe an
Românii aruncă anual la gunoi, în medie, 129 de kilograme de mâncare (hrană gătită, fructe, legume, produse de panificaţie, lactate, carne), ceea ce reprezintă12% din alimentele cumpărate, a declarat Cornel...

Plasă cu creditele variabile: IRCC a depășit ROBOR

Plasă cu creditele variabile: IRCC a depășit ROBOR
Clienții care, în 2019, au trecut de la calculul ratelor variabile în funcție de ROBOR la calculul în funcție de Indicatorul de Referință pentru Creditele Consumatorilor (IRCC) plătesc, acum, mai mult decât...

Euroins România va contesta amenda de 2,1 milioane de lei primită de la ASF

Euroins România va contesta amenda de 2,1 milioane de lei primită de la ASF
Compania de asigurări Euroins România primeşte un sprijin în valoare de 275 de milioane de lei din partea acţionarului şi anunţă că va contesta decizia ASF de a o amenda cu 2,1 milioane de lei în urma...

Planul de reziliență pentru UE: Guvernul, în „silenzio stampa”

Planul de reziliență pentru UE: Guvernul, în „silenzio stampa”
Pentru a primi fonduri din pachetul Uniunii Europene destinat relansării economice postpandemie, România trebuia să prezinte Comisiei Europene - până în luna octombrie - un plan național de redresare și...

Plouă cu amenzi la compania de asigurări Euroins

Plouă cu amenzi la compania de asigurări Euroins
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a amendat compania de asigurări cu suma de 600.000 de lei după ce a constatat o serie de deficiențe, în special cu privire la calculul rezervelor tehnice la data de 31 ma...

Curs valutar, 1 octombrie 2020. Cât costă astăzi euro

Curs valutar, 1 octombrie 2020. Cât costă astăzi euro
BNR a anunţat, joi, un curs de referinţă de 4.8721 lei pentru un euro, în creștere cu 0,0023 faţă de nivelul de 4,8698 lei consemnat miercuri. Dolarul a scăzut cu 0,0119, la 4.1498 lei pe unitate. Curs BNR ,...

Prețul energiei în România pe piața spot, cel mai mare din regiune

Prețul energiei în România pe piața spot, cel mai mare din regiune
România are astăzi cel mai mare cost al energiei din regiune, arată datele OPCOM și Transelectrica. Preţul spot la energia care va fi livrată astăzi este de 47,41 euro/MWh. Ungaria are un cost...

Previziuni sumbre de la BERD. Economia României va scădea cu 5% în 2020

Previziuni sumbre de la BERD. Economia României va scădea cu 5% în 2020
Economia României va înregistra o scădere de 5% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, potrivit ultimelor estimări ale Băncii Europeane pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare...

Străinii au extras din România 3,5 miliarde de euro

Străinii au extras din România 3,5 miliarde de euro
Dividendele încasate de investitorii străini de pe urma afacerilor din România în 2019 au însumat 3,56 miliarde de euro, în creștere ușoară față de cele din 2018 (3,55 miliarde de euro), arată datele...

Mobilizare puternică pe şantiere companiei Transgaz

Mobilizare puternică pe şantiere companiei Transgaz
În ciuda pandemiei de coronavirus, compania Transgaz continuă proiectele de investiţii în forţă, iar ieri erau mobilizaţi pe şantiere peste 2.100 de muncitori. Cei mai mulţi lucrau pe şantierele din cadrul...

Orban, devoratorul de bugete: sparge în 8 luni cât PSD în 2 ani

Orban, devoratorul de bugete: sparge în 8 luni cât PSD în 2 ani
Galerie Foto În primele 8 luni din acest an, statul a cheltuit cu 54,7 miliarde de lei mai mult decât a încasat, generând un deficit bugetar de 5,18% din Produsul Intern Brut (PIB). Aceste cifre reprezintă recorduri ale...

Alegerile au calmat cursul leului

Alegerile au calmat cursul leului
Leul s-a apreciat ieri, în prima zi după alegerile locale, atât față de euro și dolar, cât și în raport cu toate monedele din regiune. Cursul euro a scăzut ușor, la 4,8705 lei, după ce săptămâna trecută...

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate
În această perioadă, antreprenorii sociali pot depune cereri de sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural. În prima fază, care durează până pe 15 decembrie (ora 16.00), sunt...

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana
Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiei Doosan IMGB SA de către SIF Banat-Crișana.  "Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii...
Serviciul de email marketing furnizat de