x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O autostradă începe cu unul, două sau... trei studii

0
Autor: Robert Kiss 10 Iul 2015 - 14:31
O autostradă începe cu unul, două sau... trei studii Karina Knapek/Intact Images


Autorităţile române inaugurează sâmbătă, cu mare tam-tam,  10 kilometri de autostradă, începuţi din 2011 şi un punct nou de control la frontieră, Nădlac-Nagylak. 

E bine să ne bucurăm, căci nu se ştie când se vor mai da în folosinţă alţi noi kilometri de drumuri rapide. Master Planul de Transport, atât de discutat, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă până în 2020. Însă documentul final nu s-a întors semnat de la Comisia Europeană.

În aşteptarea Master Pla nului, CNADNR a început ope raţiunea de refacere a stu di ilor de fezabilitate. România cheltuie aproape 40 de milioane de euro pentru revizuirea unor studii deja făcute. Fie că au expirat, fie că nu mai coincid cu noua gândire a ministerului, primele studii de prefezabilitate şi fezabilitate nu au fost altceva decât bani aruncați pe fereastră.

Doar pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, CNADNR a atribuit anul acesta un contract în valoare de 7 milioane de euro pentru refacerea studiului de fezabilitate, asta după ce primul studiu făcut în 2008, cu 3 milioane de euro, a expirat.

Deşi vor fi refăcute de la zero, este posibil ca noile studii să nu poată fi folosite. De exemplu, unele dintre autostrăzile pentru care se refac studiile de fezabilitate nici măcar nu mai fac parte din Master Planul de Transport. Este cazul tronsonului Făgăraş-Sighişoara, pentru care CNADNR a scos la licitație un contract în valoare de 4 milioane de euro.

Tronsonul, parte din Autostrada Transilvania, abandonată de Bechtel, nu se mai află printre prioritățile ministerului, conform Master Planului aprobat de Comisia Europeană. Chiar şi aşa, contractul pentru studiul de fezabilitate ar putea fi atribuit, cu riscul ca documentul să fie făcut degeaba.

Să mai expire de vreo două ori
Tot degeaba ar putea fi refăcut şi studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş - Ditrău, pentru care se plătesc circa 5 milioane de euro. Studiul riscă să mai fie făcut o dată, până în 2023, atunci când este planificată începerea lucrărilor la autostradă. Tronsonul este parte a autostrăzii care va lega Tg. Mureş de Iaşi, un tronson pentru care lucrările sunt planificate să înceapă în 2023.

Mai mult, în varianta finală a Master Planului este prevăzut ca studiul de fezabilitate să fie făcut între 2021 şi 2022, nicidecum în 2015. Pentru acest studiu de fezabilitate s-au mai plătit în 2009 alte 4 milioane de euro. Atunci a fost făcut un studiu de fezabilitate pentru toată autostrada care urma să lege Târgu Mureş de Iaşi şi de Ungheni.

În 2014 s-au deschis licitații pentru reactualizarea lor. Se plătesc 5 milioane de euro pentru Târgu Mureş-Ditrău, contract deja atribuit, alte 10 milioane de euro vor fi date pentru refacerea studiului pe tronsonul Ditrău-Târgu Neamț, şi alte 6 milioane pentru Târgu Neamț- Iaşi-Ungheni. În total peste 20 de milioane de euro vor fi date pentru noile studii de fezabilitate.

Centură doar pe hârtie

Conform e-licitaţie.ro, CNADNR reactualizează studiul de fezabilitate şi pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş, în valoare de aproape 4 milioane de euro, dar şi pentru construcţia unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, şi pentru un pod peste Tisa, la Sighetul Marmaţiei. Alte 3 milioane de euro vor fi date pentru refacerea studiului de fezabilitate pentru Autostrada de Centură Bucureşti Nord.

Pe autostradă, spre Ungaria și Uniunea Europeană
Tronsonul autostrăzii Nădlac-Arad, care va fi inaugurat sâmbătă, 11 iulie, va face joncţiunea cu autostrada M43 din Ungaria. Acesta are o lungime de 16 kilometri, însă şase au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014.

Astfel, CNADNR va da în folosinţă sâmbătă cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad. Valoarea lucrărilor pe acest tronson a fost de aproximativ 124,45 milioane de euro. Şi partea ungară va inaugura segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră şi Mako.
 
Citeşte mai multe despre:   autostradă,   autostrazi,   studiu de fezabilitate

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O nouă sesiune „Tezaur”

O nouă sesiune „Tezaur”
Începând de astăzi, până pe 31 august, persoanele fizice pot subscrie pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populaţiei în cadrul programului „Tezaur”, cu scadenţe la 1, 2, 3 şi 5 ani,...

Record de aplicări pentru joburi pe o platformă de recrutare online

Record de aplicări pentru joburi pe o platformă de recrutare online
Peste 1,3 milioane de aplicări pentru joburi au fost înregistrate pe platforma de recrutări online eJobs, în luna iulie, cu 50% mai multe faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Aceste reprezintă un record ...

Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului

Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului
Guvernul României s-a angajat, la Petroșani, de Ziua Minerului, să susțină dezvoltarea Văii Jiului și să mențină locurile de muncă ale salariaților din actualul Complex Energetic Hunedoara (CEH), inclusiv...

14.600 de bugetari conduc agricultura

14.600 de bugetari conduc agricultura
România este țara cea mai birocratică, este ţara unde 14.600 de bugetari, gestionează o agricultură care este privată. Afirmaţia aparţine ministrului Agriculturii, Adrian Oros, care a pledat în acest context pe...

BNR: pandemia poate plafona scumpirile

BNR: pandemia poate plafona scumpirile
O eventuală înrăutățire a evoluției pandemiei, suprapusă cu venirea sezonului rece (în trimestrul IV 2020), ar avea ca efect întârzierea cu doi ani a relansării economice, dar și o plafonare la 3% a...

Autostrada care şi-a dublat preţul chiar înainte de a se turna primul metru de asfalt. Maşinile ar fi trebuit să circule de anul acesta pe ea, dar noi de abia facem licitaţiile

Autostrada care şi-a dublat preţul chiar înainte de a se turna primul metru de asfalt. Maşinile ar fi trebuit să circule de anul acesta pe ea, dar noi de abia facem licitaţiile
Autostrada Piteşti - Sibiu, cerută insistent de francezii de la Dacia-Renault în ultimii ani, şi-a dublat preţul înainte ca muncitorii să apuce să toarne primul metrul de asfalt. Inclusă în Master Planul...

Deficitul comercial al României a crescut la 8,6 miliarde de euro

Deficitul comercial al României a crescut la 8,6 miliarde de euro
Deficitul comercial al României a crescut la 8,665 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, cu 935,7 milioane de euro mai mare faţă de aceeași perioadă din 2019, arată Institutul Naţional...

2019, an record pentru energia eoliană offshore

2019, an record pentru energia eoliană offshore
Cu o capacitate de 6,1 GW adăugată, anul 2019 a fost cel mai bun din istorie pentru industria eoliană offshore globală. Această piaţă a crescut în medie cu 24% în fiecare an, începând cu 2013, aducând astfel...

Industria de apărare, sedusă şi abandonată

Industria de apărare, sedusă şi abandonată
Promisiunile Guvernului Orban că va ajuta industria de apărare să se redreseze s-au dovedit până acum doar simple baloane de săpun. În urmă cu o lună, Guvernul a avut o întâlnire cu reprezentanţii Alianţei...

Deficitele bugetare au luat foc în UE. România are creșterea cea mai mică

Deficitele bugetare au luat foc în UE. România are creșterea cea mai mică
Galerie Foto Decalajele dintre venituri și cheltuieli - deficitele bugetare - au crescut exploziv în țările UE, dar România a consemnat cel mai mic avans din acest punct de vedere, arată ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, î...

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating
România va evita recesiunea tehnica și va avea o contracție a economiei mai mica decât estimările publice făcute agențiile de rating, CE, FMI sau institutiile bancare etc, datorita răspunsului prompt și...

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?
Rezervele internaționale ale Băncii Naționale a României , compuse din valute și aur, au fost la 31 iulie ,potrivit comunicatului  băncii centrale, de 41,808 miliarde euro. Față de raportarea...

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august
Românii pot subscrie începând de luni, 10 august 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației în cadrul Programului Tezaur, cu scadențe la 1, 2, 3 și 5 ani, anunță Ministerul...

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis ședința de astăzi în evoluţie mixtă. Tranzacţiile după jumătate de oră de la deschidere se ridicau la 525.347 de lei (respectiv 108.634 de euro). Indicele...
Serviciul de email marketing furnizat de