x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pentru a depăşi viteza melcului, CFR SA are nevoie de 113 miliarde lei

0
Autor: Adrian Stoica 22 Feb 2019 - 14:10
Pentru a depăşi viteza melcului, CFR SA are nevoie de 113 miliarde lei


Trenurile de mare viteză vor rămâne un vis interzis românilor pentru multă vreme. Starea precară a infrastructurii feroviare şi ritmul lent în care se fac reparaţiile fac ca trenurile să circule astăzi mai prost ca în urmă cu 50-60 de ani. În timp ce în lume se bat recorduri de viteză care în urmă cu câţiva ani păreau de neatins, noi concurăm cu melcul. În România, trenurile au cea mai mică viteză medie din Europa şi înregistrează întârzieri-record. Pentru a păstra actuala viteză, CFR SA ar trebui să investească 1,69 miliarde de lei, iar pentru a atinge viteza de proiectare iniţială suma ar urca la 113 miliarde de lei.

În prezent, raportul dintre viteza maximă de circulaţie a trenurilor pe calea ferată (Ve) şi viteza de proiectare iniţială (Vpi) este subunitar, de 0,828, potrivit companiei CFR SA. Păstrarea actualului raport (Ve)/(Vpi) necesită investiţii cifrate la 1,69 miliarde de lei, în condiţiile în care, în urmă cu doi ani, pentru păstrarea acestui raport compania CFR SA trebuia să facă investiţii de 1,59 miliarde de lei. Din cei 1,69 miliarde de lei care ar trebui investiţi, 840 milioane de lei trebuie alocaţi pentru întreţinerea liniilor, 250 milioane de lei pentru întreţinerea instalaţiilor, iar pentru reparaţiile capitale ale liniilor şi instalaţiilor - 600 milioane de lei. Anul acesta, pentru întreţinerea infrastructurii publice feroviare s-a alocat un buget-record de 1,416 miliarde de lei, cu 500 milioane de lei mai mult decât în 2018.

Întoarcerea la locomotiva cu aburi costă

Pentru a putea atinge din nou viteza de proiectare (raportul Ve/Vpi să devină unitar), cea din urmă cu zeci de ani, avem mult timp de aşteptat. Valoarea investiţiilor pe care trebuie să le facă CFR SA este de 113,12 miliarde de lei. Suma este una astronomică, în condiţiile în care anul acesta pentru programul de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi a staţiilor de cale ferată s-au alocat doar 13,5 miliarde de lei. Din cele 113 miliarde de lei, 94,37 miliarde de lei lei ar trebui alocaţi pentru reparaţiile capitale ale infrastructurii feroviare. Suma ar permite recuperarea restanţelor la acest capitol care înseamnau anul trecut 9.908 km de linie de cale ferată şi 9.181 km de terasament, lucru care ar permite ridicarea restricţiilor de viteză. De asemenea, 18,74 miliarde de lei ar trebui alocaţi pentru reabilitarea podurilor şi podeţelor, în condiţiile în care 65% dintre ele au durata de funcţionare expirată.

Având în vedere că în acest an Produsul Intern Brut al României este estimat să ajungă la circa 1.000 de miliarde de lei, investiţiile pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor ar trebui să ajungă la peste 11% din PIB.

Încă 2 mld. lei pentru a atinge normalitatea

În schimb, pentru creşterea raportului (Ve)/(Vpi), astfel încât trenurile să meargă cu viteza de 160 km/h, ar mai trebui investiţi suplimentar încă două miliarde de lei. Acum, rutele pe care trenurile de călători pot circula cu această viteză sunt doar câteva. Cea mai lungă rută, 225 km, este Bucureşti – Constanţa, a cărei reabilitare a costat circa un miliard de euro, a durat opt ani şi s-a lăsat anul trecut cu un dosar la DNA.

În 2018, viteza medie comercială a trenurilor a fost de 55,7 km/h pentru trenurile InterRegio şi de 39,2 km/h pentru cele Regio, iar întârzierile au totalizat în 2017 circa 5 milioane de minute, ceea ce înseamnă că am pierdut pe calea ferată 10 ani din viaţă.

Citeşte mai multe despre:   cfr,   113 miliarde lei,   viteza

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul aduce la bursă Hidroelectrica în a doua jumătate a anului - ministru

Statul aduce la bursă Hidroelectrica în a doua jumătate a anului - ministru
România va oferi la bursă un pachet minoritar de acțiuni la Hidroelectrica în a doua jumătate a anului 2022, a declarat ministrul Energiei Virgil Popescu pentru Reuters, în încercarea de a revigora piața de...

Alfred Stern, CEO al grupului OMV, este noul preşedinte al Petrom, în locul lui Rainer Seele

Alfred Stern, CEO al grupului OMV, este noul preşedinte al Petrom, în locul lui Rainer Seele
OMV Petrom (SNP), cea mai mare companie de la bursa de la Bucureşti în termeni de capitalizare, a anunţat vineri că Alfred Stern, noul director general al grupului austriac OMV, a fost numit preşedinte al...

Piața asigurărilor în creștere. Volumul primelor brute subscrise s-a majorat cu peste 8%

Piața asigurărilor în creștere. Volumul primelor brute subscrise s-a majorat cu peste 8%
Piaţa asigurărilor a ajuns la un volum al primelor brute subscrise de 3,19 mld. lei, în creştere cu 8,2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit raportului publicat de Autoritatea de Supraveghere...

(P) De unde sa cumperi cele mai bune piese de drujba Stihl ca raport calitate-pret?

(P) De unde sa cumperi cele mai bune piese de drujba Stihl ca raport calitate-pret?
Galerie Foto Dintre drujbele folosite la nivel mondial, brand-ul Stihl este printre cele mai cunoscute si apreciate, datorita productivitatii, eficientei si tehnologiilor de ultima ora. Nu doar inovatia si atentia oferita pentru...

Deficitul bugetar a scăzut la 1,68% din PIB în trimestrul al doilea din 2021

Deficitul bugetar a scăzut la 1,68% din PIB în trimestrul al doilea din 2021
În al doilea trimestru al anului 2021, bugetul general consolidat a înregistrat un deficit în valoare de 19,17 miliarde de lei, respectiv 1,68% din PIB, cu 10,74 miliarde de lei sub nivelul prognozat pentru...

UPDATE Compania Arctic Stream a ajuns la o capitalizare de 141 milioane lei la BVB

UPDATE  Compania  Arctic Stream a ajuns la o capitalizare de 141 milioane lei la BVB
Compania Arctic Stream (simbol AST), integrator de infrastructură şi securitate IT, companie controlată în proporţie de 66% de Dragoş Diaconu, a încheiat prima şedinţă de tranzacţionare la Bursa de la Bucureş...

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna august 2021

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna august 2021
Ministerul Finanțelor a anunțat că titlurile de stat Tezaur vor putea fi cumpărate și în luna august. Ministerul va face trei noi emisiuni de titluri de stat în cadrul acestui program. Potrivit unui...

Agroland Agribusiness a atras 10 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni

Agroland Agribusiness a atras 10 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni
Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie care vinde input-uri pentru agricultură, parte a grupului Agroland, a încheiat anticipat, chiar în prima zi, o ofertă primară de vânzare de obligaţiuni de tip...

Reducerea risipei alimentare poate aduce beneficii fiscale

Reducerea risipei alimentare poate aduce beneficii fiscale
Risipa alimentară reprezintă o preocupare din ce în ce mai mare la nivel global, fiind în atenția principalelor organizații mondiale, dar și a autorităților naționale, care monitorizează fenomenul și caută...

Bitdefender: Val masiv de e-mail-uri de șantaj în România. Hackerii cer 1.250 de dolari

Bitdefender: Val masiv de e-mail-uri de șantaj în România. Hackerii cer 1.250 de dolari
Cercetătorii în securitate informatică de la Bitdefender au depistat o campanie amplă de e-mail-uri de șantaj care păcălesc țintele că atacatorii ar avea acces la toate conturile și ar deține imagini...

Încasări record din TVA. 36 miliarde de lei în primul semestru din 2021

Încasări record din TVA. 36 miliarde de lei în primul semestru din 2021
Statul a încasat din TVA 36 miliarde de lei în primele 6 luni din 2021, un nivel record în termeni nominali, arată execuţia bugetară publicată de Finanţe. Încasările din TVA au crescut atât în...

Comisia Europeană a aprobat condiționat preluarea Telekom Romania de către Orange

Comisia Europeană a aprobat condiționat preluarea Telekom Romania de către Orange
Comisia Europeană și-a dat acceptul pentru preluarea Telekom Romania (TKR) de către Orange SA, în bara Regulamentului UE privind concentrările economice. Organe preia astfel 30%...

Alertă la Cernavodă. Unitatea 2 s-a deconectat de la sistemul energetic, în urma unei avarii

Alertă la Cernavodă. Unitatea 2 s-a deconectat de la sistemul energetic, în urma unei avarii
Unitatea 2 a CNE Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic National miercuri seara, ca urmare a unei avarii în sistemul energetic care a afectat partea clasică, fătă a fi afectate funcțiile de...

Mâncarea falsă care ne invadează frigiderul

Mâncarea falsă care ne invadează frigiderul
Galerie Foto Foarte mulți români își doresc să mănânce sănătos, iar acest trend al ultimilor ani a fost exploatat de falsificatorii de produse Bio, Eco, naturale și tradiționale care au invadat piața românească,...
Serviciul de email marketing furnizat de