x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii 10 sfaturi pentru a gestiona anxietatea la locul de munca

10 sfaturi pentru a gestiona anxietatea la locul de munca

23 Noi 2023   •   12:55
10 sfaturi pentru a gestiona anxietatea la locul de munca

Te simti anxios si stresat la locul de munca? Nu stii cum sa gestionezi anumite situatii, iti e teama de ce vor crede colegii despre tine si, in general, locul de munca te epuizeaza?

Iata cateva strategii pentru a te relaxa si a privi locul de munca cu mai multa incredere!

 

Anxietatea iti poate afecta drastic calitatea vietii si te poate determina sa numeri minutele pana cand e momentul sa inchei ziua.

 

 Aproximativ trei din patru persoane care se confrunta cu stres sau anxietate spun ca acestea interfereaza cu viata lor de zi cu zi, iar locul de munca nu face exceptie. Anxietatea poate afecta performanta la locul de munca, calitatea muncii, relatiile cu colegii si relatiile cu sefii.

 

Si daca aveti o tulburare de anxietate diagnosticata, atunci aceste provocari se pot dovedi si mai dificile.

 

In general, oamenii raporteaza ca termenele limita si socializarea cu oameni dificili sunt cele mai mari cauze ale stresului la locul de munca. Conflictul la locul de munca va provoca multe alte reactii diferite. Unii oameni iubesc drama, in timp ce altii prefera sa se ascunda sub birourile lor pana cand agitatia se stinge. Totodata, lipsa unei comunicari eficiente la locul de munca poate provoca destul de multa anxietate si stress pe termen lung.

 

 Atunci cand mai multe persoane din birou sunt vizibil afectate de anxietate, nivelul de stres se poate simti aproape contagios. Oamenii incep sa faca mai putin din munca pe care o au, calitatea muncii scade, iar colegii incep sa barfeasca, mai degraba decat sa lucreze impreuna pentru a rezolva problemele. Oamenii nu mai vorbesc intre ei, incep sa adune munti de nemultumiri, iar mediul inconjurator poate deveni de-a dreptul toxic.

 

Primul pas in gestionarea anxietatii profesionale este construirea unui plan personal de bunastare. Daca dormiti suficient, mancati sanatos, faceti exercitii fizice si va implicati in activitati sociale in afara serviciului, atunci sansele de scadere a anxietatii la locul de munca sunt mult mai mari.

 

Dar reducerea anxietatii la locul de munca necesita mai mult decat exercitii de mindfulness sau un curs de yoga din cand in cand.

 

Trebuie sa examinati modul in care functionati in sistemul de la locul de munca si cum va comportati cu ceilalti.

Iata cateva strategii utile pentru gestionarea anxietatii la loculde munca!

 

Retine/Afla numele colegilor

 

Avand o relatie solida, unu-la-unu cu oamenii de la birou, este mai usor sa rezolvi problemele cu persoana, mai degraba decat sa barfesti sau sa te revolti pe altii. Acest lucru incepe prin a cunoaste numele oamenilor si responsabilitatile acestora. Daca uiti numele unei persoane, nu iti fie jena sa intrebi din nou. Niciodata nu este prea tarziu pentru a incepe sa construiesti relatii mai puternice la birou.

 

 

Cere ajutor!

 

Cand esti anxios si agitat si exista multa munca de facut, devine prea usor sa spui „da” chiar si atunci cand nu intelegi sau nu stii cum sa faci ceva. Disconfortul de a cere ajutor sau clarificari merita pe termen lung si poate scadea anxietatea generala cu privire la responsabilitati. Daca ceri ajutor le comunica, de asemenea, superiorilor tai ca iti pasa cu adevarat sa faci o treaba buna.

 

 

Stabiliti termene limita oneste

 

Oamenii anxiosi vor accepta uneori termene limita si termene pe care stiu ca nu le pot indeplini. Adesea este mai bine sa fii sincer din start decat sa-ti ceri scuze mai tarziu. Nu orice termen limita este negociabil, dar va va economisi ore de anxietate daca puteti fi sinceri si lucra intr-un ritm gestionabil.

 

 

Utilizati limbajul neutru

 

Invata sa folosesti un limbaj neutru si calmant la birou poate ajuta la reducerea anxietatii tuturor la locul de munca. Dezacordurile sunt mai gestionabile atunci cand incepi o afirmatie cu „Iata ce ma gandesc” si o inchei cu „La ce te gandesti?” Acest lucru le permite oamenilor sa simta ca au contributii si ii face mai probabil sa auda ceea ce spui. Intrebari precum „Ce am putea face fiecare in aceasta problema?” sau „Cum am putea preveni acest lucru sa apara in viitor?” sunt de asemenea grozave pentru rezolvarea problemelor.

 

 

Ramai in contact

 

Este instinctul uman de a evita sau de a intrerupe contactul cu oamenii care ne fac sa ne simtim inconfortabil, iar locul de munca nu face exceptie. Poate nu mai raspundeti la e-mailuri la care nu stiti cum sa raspundeti. Sau poate evitati sala de masa dupa ce ati avut un dezacord cu un coleg. Problema cu evitarea este ca este doar o solutie temporara. Acea senzatie de gol in somac sau alte simptome de anxietate la locul de munca se vor agrava in timp, cu cat folositi mai mult distanta ca o modalitate de a gestiona dezacordul, confuzia sau alte emotii dificile.

 

 

Incurajati conversatiile personale

 

Poate fi incredibil de dificil sa descifrezi emotiile si intentiile electronic. O mare parte a anxietatii la locul de munca provine din interpretarea gresita a e-mailurilor sau din asteptarea raspunsurilor despre un subiect dificil. Daca o problema va provoaca anxietate, nu va fie teama sa ridicati telefonul sau sa aveti o conversatie in persoana pentru a clarifica lucrurile.

 

 

Concentrati-va pe fapte

 

Va fi tentant sa scoateti arsenalul de plangeri si nemultumiri atunci cand va simtiti atacati sau anxiosi, dar reducerea anxietatii nu inseamna castig. Este vorba de rezolvare. Incercati sa evitati exagerarile incarcate emotional care folosesc cuvinte precum „intotdeauna” sau „niciodata”. Incepeti propozitiile cu afirmatii  precum „eu”, pentru ca afirmatiile care incep cu „tu” suna ostentatuv la adresa celuilalt. Daca sunteti ingrijorati de o reactie volatila din partea unui coleg, atunci luati in considerare un mediator, de obicei un reprezentant HR, sa se alature conversatiei.

 

 

×