x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Artişti susţinuţi de turism

Artişti susţinuţi de turism

de Diana Scarlat    |    02 Noi 2012   •   08:15
Artişti susţinuţi de turism

Arta nu este în criză acolo unde este valorificată în scopuri productive. Opera, Teatrul şi Filarmonica sunt instituţiile care au avut foarte mult de suferit din cauza bugetelor reduse, după '90. Există, totuşi, artişti mulţumiţi în România, iar aceştia au găsit, cu ajutorul agenţior economici, o posibilitate de a oferi spectacole de cea mai bună calitate, plătite decent. Braşovul este cel mai bun exemplu în acest sens.

Mihai Teodor este şeful celui mai bun grup de muzicieni din Braşov care cântă şi la Filarmonică sau la Operă, sunt profesori la liceul de muzică sau la facultăţi de profil, dar au şi satisfacţii deosebite, din toate punctele de vedere, inclusiv cel financiar. Cum e posibil? Foarte simplu: prin programele pentru turişti, în special pentru grupurile de turişti străini, în care sunt introduse spectacole de calitate, cu artişti adevăraţi. Şi ce satisfacţie poate fi mai mare pentru un muzician decât să vadă că cei care vin o dată să se delecteze cu un program artistic devin imediat fani fideli ai grupului şi vizitează România pentru a-i mai vedea în spectacol?

"Toţi suntem profesionişti. În formatul actual suntem din '92, iar eu am fost în grupul de la Cetate de la început, de când s-a înfiinţat "Salonul Medieval”, în 1981. Iniţial s-a dorit să fie ceva pentru mase, dar după '90 ne-am orientat către un anumit tip de public, deoarece programul nostru nu este unul pentru mase. Acum suntem 11 instruentişti, foşti sau actuali profesori la facultăţi sau la Liceul de muzică, şase solişti, două balerine şi un balerin”, explică Mihai Teodor.

Programele sunt regizate de şeful grupului de artişti, în funcţie de naţionalitatea celor care vin să-i asculte, iar turiştii se transformă în cel mai bun public. "Tot repertoriul nostru se axează pe naţionalitatea turiştilor şi pe specificul fiecărei ţări. Sunt turişti care vin până la Braşov doar pentru noi. A fost un american care venea în fiecare an să ne vadă, apoi mergea să vadă Bucovina. Spaniolii sunt cei mai buni turişti şi reprezintă cel mai bun public al nostru”, mai spune Mihai Tedor.

"Simbioza” între artă şi marketing funcţionează perfect în Cetatea Braşovului, din iniţiativa unui excelent manager, Gabriel Florescu, şi cu concursul celor mai buni artişti ai oraşului. Finanţarea este foarte uşor de făcut pentru spectacolele de calitate, în aceste condiţii, tocmai pentru că turismul este susţinut de artă, iar artiştii se pot bucura de o plată pe măsura valorii lor.

×