În plus, absența unor servicii SSM profesioniste poate aduce cu sine și sancțiuni de ordin financiar, de tipul unor amenzi emise de instituții certificate în domeniu, precum ITM.
Ce înseamnă securitatea și sănătatea în muncă?
Acest concept este unul generic care cuprinde toate normele și condițiile de care trebuie să se țină cont pentru a asigura un mediu de lucru sigur și lipsit de pericole. În esență, angajatorul trebuie să se asigure că sunt eliminați sau măcar minimalizati toți factorii de risc la care sunt supuși atât compania, cât și angajații. Securitatea și sănătatea în muncă este reglementată în Codul Muncii, unde sunt detaliate toate obligațiile care trebuie punctate pentru ca idealul să fie atins.
Ce presupune un audit SSM?
Primul pas pentru a stabili un cadru conform de lucru este demararea unui audit SSM. Acesta reprezintă o evaluare detaliată prin care se stabilește cum și în ce măsură societatea în cauză respectă normele și regulile în vigoare, pentru ca ulterior să se poată determina dacă îndeplinește condițiile necesare pentru a-și începe activitatea. Legea nr. 319/2006 este cea sub direcția căreia se realizează această procedură și, pentru eficientizarea întregului proces, recomandat ar fi ca realizarea auditului să fie lăsată pe mâinile unor specialiști. După consolidarea acestuia, se poate stabili și un plan de SSM pe termen lung prin care întreaga activitate să fie îmbunătățită conform acestei legi.
Cum se face evaluarea de riscuri SSM?
Fiecare angajat, în momentul în care își exercită meseria, va fi expus unei categorii de riscuri, mai mici sau mai mari, după caz. Prin evaluarea de riscuri SSM se poate depista în mod clar care sunt acestea și gradul de pericol pe care îl determină, astfel încât societatea să poată acționa în direcția minimalizării sau soluționării lor. Această etapă este, de asemenea, reglementată prin lege, angajatorul având obligația de a întocmi un plan concret de protecție și prevenire pentru fiecare categorie de risc. Prin evaluare se determina în mod clar valoarea de risc raportată la o situație concretă și o amenințare. Formula de calcul este una simplă, dar trebuie realizată de un expert în Securitate și Sănătate în Muncă, iar specialiștii Outstand va stau la dispoziție oricând în acest sens, cu servicii SSM de cea mai bunâ calitate. Sunt avute în vedere componenta de risc (R), clasa de gravitate (G) și clasa de probabilitate a pierderii (P), astfel că, în funcție de rezultat, se vor stabili și măsurile clare care trebuie luate pentru ca pericolul să fie ținut la distanță, alături de întocmirea fișelor SSM.
În ce condiții obții avizul SSM?
Avizele SSM reprezintă autorizații de funcționare din punct de vedere al securității și sănătății în muncă și au caracter obligatoriu pentru toate societate. Acestea, pentru a intra complet în sfera legalității, trebuie obținute înainte de demararea propriu zisă a activității, iar lipsa lor poate atrage amenzi semnificative. Pentru a putea intra în posesia acestui document, trebuie stabilit clar tipul de activitate demarată, după care se poate începe procesul de obținere, fie prin intermediul Oficiului Registrului Comerțului, fie al Inspectoratului Teritorial de Muncă. Însă, pentru a simplifica pe cât posibil această procedura și pentru a evita pierderea de timp, specialiștii Outstand se angajează să obțină toate documentele, aprobările și semnăturile necesare și să asigure întocmirea lor cât mai repede cu putință. Apelează și tu la serviciile SSM de la OutStand și vei avea parte de profesionalism la superlativ!