Această evoluție vine după ce compania a declarat în luna mai că se așteaptă să-şi asume costuri de restructurare între 1,5 miliarde și 2 miliarde de dolari în 2023.
Wall Street Journal a relatat că firma intenționează să concedieze cel puțin 1.000 de angajați salariați și lucrători contractuali în America de Nord, dar Ford nu a precizat numărul de persoane care vor fi afectate de această măsură.
"Persoanelor afectate de aceste schimbări li se vor oferi indemnizații de concediere, beneficii", a declarat Ford într-un comunicat transmis prin e-mail, adăugând că disponibilizările nu se limitează la ingineri.
"Acest lucru este legat de planul de creștere Ford pe care l-am introdus în 2021", a adăugat compania.
"Realizarea planului include ajustarea personalului pentru a se potrivi cu prioritățile și ambițiile focalizate, în timp ce creștem calitatea și reducem costurile."
Cel mai recent efort al producătorului auto de a raționaliza operațiunile vine după ce cei de la Stellantis și General Motors au declarat că oferă angajaților compensaţii de concediere.
CNBC a raportat luni că se așteaptă ca reducerile de locuri de muncă să afecteze toate cele trei unități de afaceri ale Ford - Ford Blue, Model e și Ford Pro.
Directorul general al Ford, Jim Farley, a declarat anterior că producătorul auto are prea mulți oameni și că nu suficient de mulți dintre angajații săi au competențele necesare pe măsură ce industria auto se îndreaptă spre vehicule electrice și servicii digitale.
În februarie, Ford a detaliat, de asemenea, planurile de a elimina 3.800 de locuri de muncă în domeniul dezvoltării de produse și al administrației în Europa în următorii trei ani.
(sursa: Mediafax)