A devenit o adevarata moda sa afirmi ca faci "talent management" si ca, in calitate de angajator de top, sprijini tinerii si ii ghidezi spre o cariera de succes. Insa cate companii (mai) fac asta cu adevarat? Recrutarea de tinere talente prin programele speciale de HR reprezinta un proces menit sa aduca in companie tinerii care pot fi liderii de maine. Desi angajarile s-au diminuat, inca exista o sansa pentru studentii dornici sa isi inceapa o cariera de succes. Sub denumirea de "Kraft Employer of Choice", programul de imagine de angajator al Kraft Foods Romania si sub sloganul "Kraft your future" s-a desfasurat marti, 27 septembrie, masa rotunda despre locul potrivit al tinerelor talente. In lumina unor legi care favorizeaza neseriozitatea angajatorilor prin prelungirea perioadelor de proba, Kraft Foods isi asuma riscul de a investi pe termen lung in absolventi fara experienta si in programe de stagiu platite. Un astfel de program este "Cross functional trainee", in cadrul caruia, anual, doi absolventi entuziasti sunt selectati pentru a descoperi cum se desfasoara lucrurile in fiecare dintre cele sase departamente. La final, cei doi vor sustine un proiect in fata conducerii. La intrebarea daca trainee-ul este platit pentru acest an de ucenicie, Dorin Grigorescu, directorul HR, ne-a raspuns zambind: "Castiga mai mult decat parintii lui". A investi in programe de HR in aceste vremuri tulburi se dovedeste a fi o miscare desteapta pentru ca investind in oameni creste atat randamentul lor, cat si atasamentul fata de brand, iar in final totul se reflecta asupra calitatii produselor. Kraft Foods pare a sti ceea ce altora le lipseste: chiar si in contextul crizei globale, motivatia angajatilor reprezinta un punct important pe lista prioritatilor.