x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Rebranding prin workshopuri pentru angajați

0
Autor: Diana Scarlat 01 Oct 2019 - 12:07
Rebranding prin workshopuri pentru angajați
Vezi galeria foto


Un concept vechi se poate adapta exigențelor din noua perioadă pe care o traversează piața HORECA, dacă angajații sunt trimiși la cursuri. Casa Capșa, în perioada interbelică, a devenit faimoasă în întreaga lume, după ce și-a „școlit” bucătarii și ospătarii în cele mai importante capitale europene, iar rețeta succesului se aplică în orice astfel de afacere, pentru că omul sfințește locul. Dar nu întotdeauna există posibilitatea de a finanța astfel de stagii de specializare. Soluția cea mai bună, pentru a avea angajații pregătiți pentru un nou concept este workshopul, care face transferul de know-how în timp foarte scurt.

 

Cel mai bun exemplu de rebranding în timp record, cu ajutorul unui workshop pentru angajați, este hotelul Ceres, din stațiunea balneo-climaterică Pucioasa. Chiar dacă mulți dintre angajați se apropie de vârsta pensionării și au făcut lucrurile doar într-un singur fel, o viață întreagă, și chiar dacă hotelul este ocupat 100% cu bilete de tratament de la Casa de Pensii, într-o săptămână petrecută cu un masterchef, toată echipa se poate schimba, iar odată cu ea, se schimbă și caracteristicile brandului. „Acționarul unic, la noi, este Casa Națională de Pensii, iar specificul hotelului a fost, de la început, adresat pensionarilor care vor să vină la tratament. Astfel, fiind și o zonă mai puțin frecventată de alte categorii de turiști, până anul trecut nu s-au schimbat lucrurile față de perioada de început a hotelului. Când am venit la conducerea acestei unități, am început să caut soluții pentru adaptarea ofertei noastre la ceea ce se cere acum pe piață, iar una dintre oportunitățile pe care le avem este să ne lansăm pe piața organizării de evenimente, mai ales în perioadele când nu avem grad mare de ocupare. Pentru a face acest lucru, am găsit o soluție mult mai eficientă decât angajarea unui număr mare de persoane deja instruite sau chiar decât trimiterea angajaților la cursuri. Am adus un masterchef celebru, care a făcut aici workshopuri, timp de o săptămână, astfel încât toți angajații au înțeles ce trebuie să facă, pentru a fi competitivi în noile condițiii ale pieței”, explică Cerasela Rosoiu, directoarea hotelului Ceres. 

 

Motivarea echipei, prin rezultate

Workshopul cu masterchef Moami (Moumen Al Hamoui) a însemnat și un rebranding al echipei, o ieșire din starea în care oamenii erau de foarte mulți ani, fără să fi făcut vreo schimbare. O astfel de situație, de obicei, duce la stagnarea sau chiar la regresul oricărei afaceri, dacă angajații ajung la plafonare. O nouă experiență, mai ales atunci când aduce un nou concept și o schimbare de viziune, revigorează întreaga echipă și motivează toții angajații, pentru că au ceva nou, o provocare. După ce au învățat câteva tructuri despre meniurile actuale pentru diverse tipuri de evenimente, plating și metode de servire în pas cu moda, angajații au făcut singuri pasul către noul concept pe care și-l dorește unitatea de cazare. Au început chiar să se întreacă în idei inovatoare și să se documenteze aproape zilnic, astfel încât să țină pasul cu noutățile. Vechiul hotel pentru tratamentul pensionarilor a reușit astfel să devină atractiv pentru cei care caută un loc pentru evenimente private sau de business, de la nunți și botezuri până la petreceri de companie sau conferințe. „Am început să căutăm, împreună, pe internet, noutăți din piață, oamenii sunt foarte mândri de ceea ce reușesc să facă aici, deși unii dintre ei lucrează de peste 30 de ani. Încercăm să aducem și un chef cu renume, dar până atunci ne descurcăm în echipă, mai ales după experiența cu workshopurile”, mai spune directoarea hotelului. 

 

Întâlnirea cu expertul, mai importantă decât diploma

Workshopul este metoda ideală de a oferi echipei de angajați posibilitatea să învețe lucruri noi sau chiar să se specializeze în cel mai scurt timp. Atunci când workshopul este susținut de un expert într-un anumit domeniu, transferul de know-how către cei care beneficiază de acest scurt stagiu de pregătire este mai important decât o diplomă la un curs acreditat. “Pe lângă componenta de transfer de informaţii, workshopurile oferă celor aflaţi la începutul carierei şi o importantă componentă motivaţională: aceştia primesc o importantă doză de energie, încurajare şi dorinţa de a fi la nivelul speakerilor, într-un timp cât mai scurt. Participanţii mai experimentaţi caută, într-o mare măsură, şi componenta de networking şi idei pentru colaborări viitoare. Mie, personal, mi-au folosit toate participările la workshopuri, în perioada când lucram la o companie multinaţională. Firmele româneşti nu ar trebui să ignore nevoia investiţiei în această formă de transfer de cunoaştere”, explică dr. Florin Nerchita, prodecanul Facultății de Sociologie şi Comunicare a Universităţii Transilvania din Braşov.

Citeşte mai multe despre:   workshop,   angajati

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Packaging design și ilustrație

Packaging design și ilustrație
Pentru început, cel mai bine ar fi să înțelegem corect termenii cu care operăm. Începem cu packaging design care în românește înseamnă pur și simplu design de ambalaj.   Da, termenul de packaging,...

”INOVALIMENT 2020” la final

”INOVALIMENT 2020” la final
Galerie Foto Astăzi a avut loc ceremonia de închidere a primei ediții a Târgului Internațional de Invenții și Inovații ”INOVALIMENT”, care s-a desfășurat online, în perioada 23-27 noiembrie. În cadrul târgului de...

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme
Mai multe supermarketuri și farmacii au fost amendate pentru comercializarera de măști de protecție neconforme. Printre acestea se află Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman, DM, dar și...

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului
Analizele efectuate de experții Autorității de Supraveghere Financiară au relevat faptul că, în ultima perioadă, cotația aurului pe bursele internaționale a scăzut brusc, pe fondul informațiilor referitoare...

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare
România, Malta, Cipru, Letonia, Irlanda, Slovacia, Bulgaria și Lituania alocă cel mai puțin pentru dezvoltare și cercetare, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Astfel,...

Investitorii străini, speriați de pandemie

Investitorii străini, speriați de pandemie
Investițiile străine în România au scăzut la mai puțin de jumătate în 2020, față de 2019, atât ca valoare alocată, cât și - mai grav - ca număr de societăți înființate aici. Pe lângă mai vechile...

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație
Industria ospitalității așteaptă de la Guvern ghidul solicitantului pentru a aplica pe noul program de sprijin, prin care hotelurile, pensiunile și restaurantele ar putea să-și monteze panouri solare. Prin...

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă
Gradul de creditare, calculat ca raport dintre totalul împrumuturilor și cel al depozitelor bancare, a scăzut ușor în timpul crizei COVID-19. Județele sărace, cu economii scăzute, se dovedesc mai prudente...

Robotul care alege angajatul ideal

Robotul care alege angajatul ideal
Primul asistent virtual de recrutare din România a fost lansat pe piaţa de resurse umane. O platformă acționează ca un fel de robot care citește CV-urile solicitanților de joburi și selectează persoanele...

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB
Galerie Foto Deficitul bugetar după primele zece luni din acest an este de 74,04 miliarde de lei, respectiv 7% din PIB, a anunțat joi, într-o conferință de presă, ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. „Deficitul după...

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu
Autovehiculele electrice vor înregistra un salt semnificativ în următorul deceniu. Vânzările acestora vor crește cu 30% pe an, ceea ce înseamnă că una din trei mașini noi, achiziționate la nivel gloval, va fi...

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică
România are nevoie de o colectare ma bună de colectare a taxelor, și nu de creșterea impozitelor. Totodată, deficitul bugetar mare trebuie să scadă, iar impozitele nu trebuie nici să crească, pentru că asta ar...

Joc în lumea banilor   

Joc în lumea banilor   
Galerie Foto Educația financiară este esențială în formarea viitoarelor generații de adulți, dar România nu excelează deloc la acest capitol. Conform unui studiu al Băncii Mondiale, țara noastră ocupă locul 124 din ...

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR
Vânzarea de terenuri agricole aflate în extravilan cu o suprafaţă mai mare de 30 hectare va fi atestată doar prin avizul final emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), arată o ordonanță de...
Serviciul de email marketing furnizat de