x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri RECORD de vânzări ale supermarketurilor. Afacerile marilor retaileri au depășit 100 de miliarde de lei

RECORD de vânzări ale supermarketurilor. Afacerile marilor retaileri au depășit 100 de miliarde de lei

de Redacția Jurnalul    |    18 Iun 2023   •   21:40
RECORD de vânzări ale supermarketurilor. Afacerile marilor retaileri au depășit 100 de miliarde de lei
Sursa foto: Unsplash

Cifra de afaceri cumulată a celor 10 jucători din comerţul modern s-a apropiat pentru prima dată de pragul de 100 de miliarde de lei, în creștere cu 18,5% față de anul 2021. În clasamentul reţelelor, Penny a depăşit Auchan şi a ajuns pe locul 7 în top, arată o analiză a Ziarului Financiar.

 Marile reţele de comerţ modern şi-au majorat anul trecut vânzările cu 18,5%, peste inflaţia record care a dus la scăderea puterii de cumpărare şi la schimbarea comportamentului de consum. Cele mai multe companii au spus că în volum au existat scăderi şi că avansul a fost susţinut în bună parte de scumpiri. Totuşi, o creştere peste inflaţie există, şi ea a fost posibilă deoarece reţelele de supermarketuri, hiper­marketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry au continuat să se extindă, deşi puţin mai temperat ca în anul anterior.

În acest context, cifra de afaceri a celor mai mari zece jucători din comerţul cu dominantă alimentară s-a apropiat pentru prima dată de 100 mld. lei (20 mld. euro). În ceea ce priveşte clasamentul reţelelor, există două schimbări, Penny a depăşit Auchan şi a ajuns pe locul 7 în top, iar asta după o creştere de 33% a vânzărilor, cea mai accelerată dintre toate reţelele, iar Metro a surclasat Mega Image. Pe poziţiile următoare după ritmul de creştere se află Metro Cash&Carry, Lidl şi Profi, fiecare cu peste 20%. Astfel, se observă orientarea românilor către discounteri şi, în general, către companii cu politică agresivă de preţ, cum e şi cazul Profi.

La polul opus se află Cora, care este, pentru al doilea an consecutiv, singura reţea care înregistrează o scădere a vânzărilor, de 2,6% în 2022. La începutul acestui an, compania a fost preluată de Carrefour, dar tranzacţia încă aşteaptă acordul Consiliului Concurenţei.

×
Subiecte în articol: afaceri comerţ retaileri supermarket