x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Reforma în Sănătate, gura de oxigen pentru asigurători. Firmele de profil aşteaptă în pole position noua legislaţie

Reforma în Sănătate, gura de oxigen pentru asigurători. Firmele de profil aşteaptă în pole position noua legislaţie

de Elena Cristian    |    18 Dec 2013   •   18:16
Reforma în Sănătate, gura de oxigen pentru asigurători. Firmele de profil aşteaptă în pole position noua legislaţie
Sursa foto: Ina Crudu, directorul general al Carpatica Asigurări

Asigurarea maşinii sau a locuinţei va fi, în unele cazuri, ceva mai scumpă. Există însă şi situaţii în care se poate vorbi despre o ieftinire. Ina Crudu, directorul general al Carpatica Asigurări, una dintre companiile cu cele mai mari creşteri în 2013, vorbeşte despre fraudele în asigurări, reducerea timpului de aşteptare la despăgubire şi relaţia tumultoasă asigurător-service auto-client.

În pofida crizei care încă mai bântuie economia românească şi chiar piaţa asigurărilor, compania pe care o conduceţi a raportat creşteri spectaculoase. Care este reţeta succesului?

Ina Crudu: Am adaptat produselor la realitatea economică nouă: ceea ce funcţiona până la începutul crizei şi de la un an la altul nu mai funcţionează acum.  Am simplificat modalitatea de emitere a poliţelor şi am clarificat condiţiile de asigurare. Cu o gamă de 4 produse de bază care pot fi adaptate la nevoile fiecărui client ne-am dezvoltat portofoliul crescând cu peste 150%, ca şi număr de clienţi. În ceea ce priveşte evoluţia primelor subscrise, aici am înregistrat un plus de 73% faţă de perioada similară a anului trecut. Per total exerciţiu, 2013 va însemna o cifră de afaceri de 475 milioane de lei, în creştere cu 69-70% faţă de anul trecut. În topul asigurătorilor, la 9 luni ne plasam pe locul 8 în urcare cu 3 locuri faţă 2010. Sperăm să ne poziţionăm pe locul 6-7 şi la sfârşitul lui 2013.

Care sunt planurile pentru 2014?

Ina Crudu: Ţintim la o dezvoltare a portofoliului de asigurări de sănătate, suntem pregătiţi pentru implementarea noii reforme. În plus, ne orientăm spre asigurări accidente persoane, asigurări de clădiri pentru persoane juridice şi CASCO pentru persoane fizice şi IMM-uri. Ne propunem o creştere  de peste 10%. În ceea ce priveşte topul asigurătorilor, sperăm ca în 2014 să inaintăm măcar un loc.

Unele prime vor creşte substanţial

Aveţi în plan majorări de preţuri?

Ina Crudu: Da, însă modificarea va fi în funcţie de daunalitatea înregistrată pe fiecare segment. Nu este o creştere pauşală, ci doar pe segmentele care înregistrează daunalitate. Mai exact, dacă o clasă de clienţi înregistrează un risc crescut şi prima trebuie să reflecte asta. Un exemplu este zona de transport persoane şi mărfuri unde despăgubirile plătite sunt foarte mari. Aici primele de asigurare vor creşte cu peste 50%. În ceea ce priveşte portofoliul de persoane fizice, clienţi de peste 30 de ani cu un istoric de daune bun- nu estimez că vor fi creşteri, dimpotrivă la unii vor fi reduceri. Trebuie să precizez că atunci când vine vorba de nivelul primei de asigurare, istoricul de daune face diferenţa. În ceea ce priveşte asigurările de locuinţe, acestea nu sunt încă la un nivel mulţumitor nici ca grad de acoperire, nici ca preţ, însă nu cred că piaţa are o apetenţă de cumpărare crescută în anul următor şi atunci noi ne propunem să creştem gradul de acoperire pe fiecare client. Fiecare să-şi asigure locuinţa la valoarea ei reală. Iar asta va produce şi o creştere a primei medii.

Fraudele, 10% din piaţă

Fraudele în asigurări sunt un subiect inepuizabil. Sunt multe cazuri în care brokerii au dispărut iar poliţele emise de aceştia au fost catalogate de către compania dvs ca fiind false

Ina Crudu: Ca în orice industrie, şi în asigurări există şi fraudă. Asta este clar, deşi nu reprezintă un fenomen generalizat. Dar este îngrijorător, în special pentru client, pentru că acesta nu ştie de unde îşi procură poliţa, dacă respectivul intermediar este unul care are intenţii bune şi are toate avizele sau un oportunist care dispare mâine de pe piaţă şi lasă clientul cu poliţa neactualizată.

Cum poate fi protejat clientul în acest caz?

Ina Crudu: În momentul în care contractezi o poliţă, ca şi client, fie ea obligatorie sau facultativă, dacă ai documentul de asigurare şi o chitanţă sau un ordin de plată prin care poţi să-şi dovedeşti buna credinţă la încheierea poliţei şi la achitarea ei, faptul că ai achitat-o este suficient pentru a avea protecţie în cazul în care ai o daună

Dar fraudele dintre clienţi?

Ina Crudu: Se estimează că peste 10% din volumele plătite drept despăgubiri sunt provenite din fraude. Unele sunt dovedite, altele  nu. Noi avem un sistem performant de depistare a fraudelor şi investim constant în această direcţie. Cele mai multe cazuri de fraude la daună iniţiate de client de multe ori în înţelegere cu cel care a încheiat poliţa, cu emitentul poliţei, cu intermediarul sau cu personalul de la daune pe RCA sunt când o parte care nu este vinovată acceptă că este vinovată pentru ca maşina unui terţ să fie reparată pe asigurare, lucru în care este implicat şi asiguratul nostru şi persoana care beneficiază. Pe CASCO, sunt asigurate maşini care la inspecţia de risc apar ca fiind intacte, dar în realitate aveau daune iar acest lucru se face prin falsificarea fotografiilor ori prin fotografierea unei alte maşini. 

Întârzierea la plata despăgubirilor este o mare problemă? Ce soluţii aţi identificat în acest sens?

Ina Crudu: Cred că aceasta este o problemă comună pentru companiile care încheie multe poliţe. Noi am rezolvat mare parte dintre aceste probleme. Una dintre soluţii a fost selecţia pe zona de reparaţii auto, pentru că aici este punctul critic. Clientul se asigură şi se aşteaptă să-şi rezolve rapid problemele. Primul lucru făcut, să ne reevaluăm partenerii-service auto şi să-i păstrăm pe cei care oferă serviile pe care ni le-am fi dorit şi noi în calitate de clienţi. Acum avem 700 de service colaboratoare, recunoscute pentru service bune. în cele mai multe cazuri, peste 90% clientul îşi poate repara maşina în 2-3 zile şi asta pentru că el nu mai are nevoie să urmărească cursul despăgubirii. În momentul în care primeşte constatarea, clientul îşi repară autovehiculul, îl foloseşte iar dosarul se rezolvă direct între asigurător şi service. Rezultatele arată că am depăşit această problemă.

×