x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Inflația a temperat consumul și a crescut încrederea românilor în digital banking

Inflația a temperat consumul și a crescut încrederea românilor în digital banking

de Redacția Jurnalul    |    20 Apr 2023   •   16:15
Inflația a temperat consumul și a crescut încrederea românilor în digital banking

Inflația a temperat consumul și a crescut încrederea românilor în digital banking, reiese din statisticile Revolut din primul trimestru al anului 2023. Raportul arată o temperare a consumului și o reorientare spre turism și experiențe noi de petrecere a timpului liber.

„În primele trei luni ale anului 2023, românii au efectuat 65 de milioane de tranzacții cu Revolut, dublu comparativ cu aceeași perioadă din 2022, dar volumul total al plăților a crescut cu 70% față de trim. I 2022 și doar cu 4% față de ultimul trimestru al anului trecut. Raportul arată o temperare a consumului și o reorientare a bugetelor individuale ale clienților spre turism și experiențe noi de petrecere a timpului liber. Totodată, rezultă că utilizatorii apelează tot mai mult la plățile digitale pentru a-și achita cumpărăturile de la supermarket, pentru a plăti transportul în comun sau serviciile de ridesharing sau atunci când iau masa în oraș cu prietenii sau familia”, potrivit unui comunicat de presă.

În trim. I 2023, 26% dintre tranzacțiile către comercianți au fost realizate pentru cumpărăturile de produse alimentare și de larg consum, 17% pentru transport, iar 15% pentru divertisment. Totuși, bugetele cele mai mari au fost cheltuite pentru divertisment (21% din totalul sumelor cheltuite cu Revolut), shopping (17%), produse alimentare și de larg consum (14%), restaurante (10%), servicii (9%), transport (8%), turism (7%), utilități (5%), sănătate (4%).

„Dinamica cheltuielilor și a tranzacțiilor față de ultimul trimestru al anului trecut și față de primul trimestru 2022 ne-a arătat că, deși cheltuielile au fost pe un trend ascendent, clienții au devenit mai atenți cu banii lor, în trimestrul I 2023.
Categoriile de bugete care au continuat să înregistreze creșteri, în primele trei luni ale anului față de anterioarele trei luni, au fost restaurantele (+12%), utilitățile (+9%) sau cheltuielile generale (+11%), mai ales pe seama evoluției prețurilor. Pentru că mulți dintre clienți au profitat de bonusurile și promoțiile realizate de agențiile de turism și de operatorii turistici în primele trei luni ale anului, turismul a înregistrat, de asemenea, o creștere de 9% față de trim. IV 2022. Sezonalitatea a influențat și ea anumite categorii de bugete - transporturile au avut o creștere modestă de 1%, în timp ce serviciile de sănătate au înregistrat un progres de 6%, pe fondul sezonului rece. (...) Studiul arată o scădere a cheltuielilor pentru cumpărături/ shopping cu 4% față de trimestrul IV al anului anterior, dar o creștere de aproape 70% față de același trimestru al anului trecut”, se arată în comunicat.

În privința categoriilor de comercianți, pe primul loc se mențin magazinele alimentare și supermarketurile cu 21% din totalul tranzacțiilor și 13% din suma totală a plăților. Pe poziția a doua se află restaurantele, barurile și cafenelele (6% din tranzacții și 5% din suma totală a plăților), pe a treia poziție fiind benzinăriile (după suma totală a plăților, cu 4%) respectiv fast-food-urile (după numărul de tranzacții realizate, cu 6%). În top 10 au mai intrat, după valoarea totală a plăților: hotelurile, motelurile și resorturile, magazinele de articole vestimentare, comercianții de mărfuri generale, furnizorii de utilități, retaileri de electronice, agențiile de turism și tur-operatorii. După numărul de tranzacții realizate, regăsim în top 10 comercianți benzinăriile, farmaciile, operatorii de servicii de telecomunicații.

(sursa: Mediafax)

 

×
Subiecte în articol: Revolut banking