x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Studiu: Aproape un sfert dintre consumatorii români cumpără produse online iar două treimi îşi plătesc facturile online

Studiu: Aproape un sfert dintre consumatorii români cumpără produse online iar două treimi îşi plătesc facturile online

03 Iul 2019   •   12:44
Studiu: Aproape un sfert dintre consumatorii români cumpără produse online iar două treimi îşi plătesc facturile online
Sursa foto: shutter_m/Getty Images/iStockphoto

Aproape un sfert (23%) dintre consumatorii români cumpără produse online, în medie de şase ori pe lună, în timp ce două treimi (66%) dintre aceştia susţin că îşi plătesc facturile lunare online, relevă un studiu Mastercard, publicat miercuri.
Comparativ cu anul 2016, popularitatea tranzacţiilor online distribuite între persoane a crescut în acest an cu 8%, în timp ce 55% dintre respondenţii care nu folosesc încă aplicaţii pentru plăţi, susţin că le-ar folosi dacă ar beneficia de costuri mai scăzute.
Studiul de specialitate arată, totodată, că noua reglementare din Uniunea Europeană (UE) care impune autentificarea prin doi factori, în cazul tuturor tranzacţiilor efectuate, este agreată, în general, de către consumatori. Astfel, 42% dintre cei chestionaţi au declarat că ar folosi cardul mai des pentru tranzacţii dacă ar exista un pas adiţional pentru autentificare şi, prin urmare, o securitate sporită, în timp ce 48% ar continua să cumpere online la fel de des ca şi până acum.
De asemenea, doar 7% dintre utilizatorii de internet folosesc o aplicaţie sau un serviciu dedicat stocării parolelor proprii, iar 25% le notează într-o agendă.
Mastercard a întrebat consumatorii care sunt metodele preferate de autentificare, iar 44% dintre respondenţi au spus că preferă biometria, cele mai populare alegeri fiind amprenta (35%), scanarea irisului (13%), autentificarea facială (12%), alături de recunoaşterea vocală, aleasă de 10% dintre aceştia. Alte metode de autentificare populare în preferinţele respondenţilor sunt: parola unică primită prin SMS în timpul tranzacţiei (61%) şi SecureCode, codul unic primit prin SMS sau prin aplicaţia de mobile banking (45%).
Considerată cea mai uzuală metodă de autentificare, codul PIN se situează pe a patra poziţie în topul preferinţelor, cu un procentaj de 41% dintre respondenţi care apelează la această metodă.
Per ansamblu, 23% dintre consumatori susţin că fac cumpărături online, în medie de şase ori pe lună, iar 66% dintre aceştia îşi plătesc facturile lunare tot prin Internet.
Studiul Mastercard privind digitalizarea din 2019 a fost realizat de către IPSOS Research pe un eşantion de 1.000 de respondenţi, utilizatori de internet din România care deţin conturi bancare, cu vârste cuprinse între 20 - 50 de ani. 

AGERPRES

×
Subiecte în articol: online