Sa te uiti la Discovery e "cool'. O recunosc atat cei care se uita la acest canal cat si cei care stiu ca "da bine' sa spuna ca se uita.
Potrivit unui studiu realizat de Mercury Research pe un esantion reprezentativ la nivel national, pentru populatia de varsta 18-49 de ani, 90% dintre repondenti se uita zilnic la televizor. Circa 43% dintre ei urmaresc zilnic DiscoveryChannel, in timp ce majoritatea respondentilor (90%) urmaresc Discovery Channel cel putin o data pe saptamana. De asemenea, barbatii urmaresc Discovery Channel mai des decat femeile, potrivit aceluiasi studiu.
In ceea ce priveste impactul TV in general, 90% din respondenti spun ca televiziunea i-a ajutat sa fie la curent cu stirile, 85% - le-a dat acces la informatie, 74% - i-a ajutat sa se relaxeze, 65% - i-a invatat multe lucruri noi de la televizor, iar 44% au raspuns ca, uitandu-se la televizor, au invatat o limba straina.
Potrivit respondentilor la studiul Discovery, televiziunea ideala ii face sa simta ca petrec timpul cu folos, le largeste aria de cunostinte, le ofera informatii utile si ii relaxeaza.
Cei mai multi dintre cei care au afirmat ca urmaresc programele Discovery Channel (81%) au spus ca o fac pentru a-si imbogati cunostintele generale. 68% se uita la programele Discovery pentru a afla ceva nou, 60% - pentru a fi informati, 50% - pentru a se relaxa, 43% - pentru a evada din cotidian, 36% - pentru a trai aventuri, evenimente incitante, senzationale, 16% - pentru a afla lucruri din domeniul lor profesional, 13% - spun ca Discoveruy este singurul loc unde pot gasi astfel de informatii.
Tipurile de emisiuni preferate de respondentii la studiu sunt cele de stiinta (80%), cele de calatorii (73%), supravietuire (70%), constructii/ inginerie (55%), diverse tipuri de meserii (54%) si masini (38%). Dintre emisiunile difuzate de Discovery, preferate de romani sunt: "Cum se fabrica" (75%), "Tehnici esentiale de supravietuire" (65%), "Vanatorii de mituri" (49%), "Top Gear" (35%), "Meserii murdare" (25%), "Monstrii apelor" (20%), "O prada mortala" (11%).
Pe baza acestor rezultate, echipa Discovery Romania a decis sa lanseze, pe 12 martie, o campanie de marketing intitulata "Efectul Discovery", pentru a sublinia modul in care televiziunea a avut un impact in vietile privitorilor romani. Au fost selectate povestile a cinci romani care considera ca Discovery Channel i-a ajutat sa ajunga acolo unde se afla astazi, fie datorita informatiilor oferite, fie doar prin puterea exemplului. Povestile prezentate sunt cele ale lui Alexandru Jderu, in varsta de 23 de ani, student, care spune ca "Discovery l-a inspirat sa construiasca roboti", Dragos Brasov, in varsta de 44 de ani, astronom - "Discovery l-a incurajat sa nu renunte la astronomie", Alexandru Paunica, de 27 de ani, sofer de taxi - "Discovery i-a salvat viata", Bogdan Gudin, de 34 de ani, om de afaceri - "Discovery l-a inspirat sa porneasca o afacere cu gadget-uri" si Adrian Vicol, de 26 de ani, economist - "Discovery l-a invatat cum sa repare masini de epoca".
Studiul a fost realizat cu prilejul celei de-a 15-a aniversari Discovery in Romania.