Ministerul de finante a trimis urmatoarea circulara vamilor: "Ministerul afacerilor straine hotarand punerea in aplicare a relatiunilor dintre Romania si urmatoarele state: Anglia cu Indiile, Barbados, Gibraltar, Luwand Irlands, Malta, Nigeria de Nord, Seychelles, Siera Leone si Nigeria de Sud; Austro-Ungaria, Belgia, Bulgaria, Franta cu Algeria si Tunis, Germania, Italia, Monaco, Olanfa, Rusia, Spania, Elvetia, Luxemburg, Suedia si Portugalia a conventiunii internationale din Paris pentru circulatia cu automobile, publicata in Monitorul Oficial din 15 aprilie 1911, va invitam sa luati masuri a se permite conditiunile impuse prin conventia circulatiei automobilelor care vor purta placile distinctive, stabilind nationalitatea statelor enumerate mai sus. (...)".
Oltul venise mare si valuri spumegande duceau pe crestele lor busteni, trunchiuri de copaci si ramuri intregi. Asa ca vreun bustean trebuie sa se fi lovit de podul mobil de la la Ramnicu Valcea, o lovitura teribila care a rupt lantul de la scripete, si valurile au luat in goana lor nebuna podul si pe toti cei care aveau sa fie in curand niste cadavre. Nenorocirea nu s-ar fi intamplat totusi, caci podarul era si un bun inotator si un bun conducator al podului, dupa multi ani de experienta. Insa, rapit de valuri, podul s-a izbit de pilonii sustinatori ai podului liniei ferate (construit intre comuna Bujoreni-Valcea si Daesti-Arges) si intr-un clocot asurzitor, intr-un huruit ce-a desfacut toata lemnaria subreda pe care stateau bietele victime, in vartejuri spumoase de valuri, a inghitit totul.
(Din "Dimineata", 20 martie 1912p; texte selectate de Magda Cristina Ursache)