x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Astăzi e ziua ta: Gheorghe Buzuloiu.

0
09 Iun 2011 - 21:00
Astăzi e ziua ta: Gheorghe Buzuloiu.


Membru de onoare al Academiei de Stiinte Tehnice din Romania, este unul dintre cei mai apreciati ingineri constructori autohtoni. A indrumat, avizat, aprobat si urmarit executia mai multor lucrari, in principal de poduri si constructii hidrotehnice. Unul dintre cele mai importante este podul peste Dunare la Giurgeni, la care a coordonat activitatea de proiectare si asistenta tehnica la exe­cutia lucrarilor. Ing. Gheorghe Buzuloiu implineste astazi 85 de ani. La multi ani!

"Ma straduiesc sa tin steagul sus..."
"Sunt atestat expert si verificator proiecte poduri si constructii hidrotehnice, fac unele expertize, scriu articole la diferite publicatii, particip la unele simpozioane. Recent, am fost la Timisoara, la simpozionul «Zilele academice ti­mi­sene». Una dintre problemele pe care le-am pus in discutie a fost realizarea unui pod peste Dunare la Braila pentru cale ferata si sosea si o cale ferata de mare viteza de la Braila la Constanta. Bineinteles ca am vorbit la pereti. Cred ca din acest punct de vedere sunt putin anacronic.

Nu provin dintr-o familie avuta, am avut o tinerete dificila din punct de vedere material. M-am hotarat sa devin inginer, am vrut sa ma inscriu la Facultatea de Electro-Mecanica pentru ca imi placeau locomotivele, pe toate caietele mele de notite aveam cate o locomotiva. Am ajuns inginer cu specialitatea poduri si constructii hidrotehnice. Anul acesta implinesc 60 de ani de la terminarea facultatii.

Domeniul constructiilor este unul care a evoluat din punct de vedere tehnic, ca si celelalte domenii, insa chiar si asa constructiile pe care le-am facut acum 60 de ani sunt de referinta. Regrete nu am pentru ca acum, daca as putea sa o iau de la capat, as face aceleasi lucruri. Nu am senzatia ca in activitatea mea de 60 de ani nu mi-am vazut de meseria mea. Constructiile sunt un domeniu care nu are moarte. Mi-a placut, imi place si am urmarit in mod expres probitatia profe­sio­nala ca factor de baza in activitatea mea.

Lucrand atatia ani in domeniu, am avut ocazia sa particip la realizarea a nenumarate lucrari, am fost pe toate drumurile din Tara Romaneasca, am fost pe Dunare pe la Bazias pana la Sulina. Am fost sef de proiect la podul peste Dunare de la Giurgeni, am reusit sa conving comisia de avizare a autostrazii Fetesti – Cernavoda ca avizul sa fie pentru cale ferata si autostrada. Daca nu s-ar fi facut atunci, sa ma ierte cei de astazi, dar cred ca ar fi trecut autostrada prin Giurgeni. Ma in­doiesc ca cineva ar fi dat bani sa facem podurile dunarene pentru autostrada. Cred ca sunt putine drumuri nationale pe care sa nu fie cel putin un pod, la care sa nu fi participat ca proiectant, ca sef de proiect. Am fost apropiat de oameni si am avut intotdeauna un colectiv de oameni foarte buni.

Lucrarile de infrastructura sunt esentiale, nu poti sa mergi inainte daca nu faci lucrari de infrastructura, drumuri, poduri, cai ferate si asa mai departe. Acestea atrag dezvoltarea economica si sociala. Este un domeniu in care suntem foarte ramasi in urma, comparabil cu tarile din vest.

Ma straduiesc sa tin steagul sus si sa continui sa atrag atentia, sa insist si sa ma zbat ca unele lucrari de care este nevoie sa se faca."

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de