x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Companiile publice au prin lege obligatia sa se blocheze ?!?

Companiile publice au prin lege obligatia sa se blocheze ?!?

28 Oct 2009   •   00:00

Nu e o gluma. Chiar scrie in lege. Veti spune ca exagerez si ca dracu nu-i chiar atat de negru. O fi, dar noi romanii prea ne-am obisnuit sa acceptam prezenta dracului, mai gri asa, da' tot drac.



Va spun povestea achizitiilor publice din punctul de vedere al celui care chiar vrea sa faca o treaba buna, fara nici un fel de mite sau avantaje personale. A fost odata ca niciodata cineva care trebuia sa scrie un caiet de sarcini, conform OU34/2006.

Pentru a respecta intocmai litera legii, art2. care cere in mod firesc asumarea raspunderii pentru utilizarea eficienta a banului public, trebuia sa solicite CALITATE pentru bunurile sau serviciile achizitionate. Dupa cum a aflat din ART. 35 al. 1, Caietul de sarcini conţine, în mod obligatoriu, specificaţii tehnice. Acestea, cf. Art 35 al 5 trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurenţa între operatorii economici.
Dar nu se specifica nicaieri CINE stabilește dacă un element din cerintele tehnice este „obstacol” și mai ales pe ce CRITERII obiective este justificat sau nu. Astfel, legea da dreptul oricui sa sustina ca orice cerinta este un „obstacol nejustificat de natură să restrângă concurenţa între operatorii economici.”

Deci practic, conform legii este obligatoriu sa existe cerinte tehnice, dar toate cerintele tehnice sunt ilegale pentru ca in lipsa criteriilor, absolut fiecare cerinta tehnica este un „obstacol nejustificat de natură să restrângă concurenţa între operatorii economici.” Art.178. Al 2. specifica fara echivoc faptul ca Autoritatea contractantă nu are dreptul de a solicita îndeplinirea unor cerinţe minime referitoare la situaţia economică şi financiară şi/sau la capacitatea tehnică şi profesională, care ar conduce la restricţionarea participării la procedura de atribuire.

Dar nu exista cerinta nerestrictiva. Raspunsul la orice cerinta are doua valori: DA sau NU. Pentru cine raspunde NU, cerinta este restrictiva.

Orice cerinta referitoare la situaţia economică şi/sau la capacitatea profesională, conduce automat la restricţionarea participării la procedura de atribuire. Deci conform legii este ilegal sa existe cerinte referitoare la situaţia economică şi financiară şi/sau la capacitatea tehnică şi profesională
Rezulta ca daca este ilegal sa ai cerinte tehnice si cerinte referitoare la situaţia economică şi/sau la capacitatea profesională, atunci este ilegal sa scrii si sa publici caiete de sarcini.

In concluzie, ca sa mentii in stare de functionare o companie trebuie sa cumperi diverse bunuri si servicii. Dar nu ai voie sa cumperi decat prin licitatie. Deci publicand un caiet de sarcini. Dar este ilegal sa scrii caietul de sarcini. Deci este ilegal sa cumperi. Deci este ilegal sa mentii in stare de functionare compania.
Deci compania trebuie sa se blocheze
Pai asta inseamna ca prin art 35 al 5 si art. 178 al2 se legifereaza practic, blocarea tuturor companiilor publice.
Va rog frumos sa comentati cele de mai sus. Si daca gresesc, ceea ce eu nu cred, sa ma corectati. Sa-mi dati contra-argumente logice. Si mie, si presei, care va primi raspunsul sau neraspunsul dumneavoastra.
Si daca cumva va prindeti ca am dreptate, va rog cu cel mai mare respect sa luati masurile necesare pentru corectarea aberatiilor legislative care dau avantaje doar celor care vor sa-si bata joc de banul public.

Multumesc,

Cu deosebita stima,

Marcu Anton


×