In proiectul Bucuresti-Dunare era prevazuta si o statie de epurare, cea de la Glina. Din pacate, ea nu a fost data niciodata in functiune. Astfel, Bucurestiul este singura capitala europeana fara statie de epurare.
Cel mai mult simt lipsa unei statii de epurare locuitorii orasului Budesti. Acolo se varsa Dambovita in Arges si, in consecinta, acolo ajung toate mizerii capitalei. Iar Argesul le duce pasiv la Dunare. Statia finala: Delta Dunarii. Inca de la intrarea in Budesti te izbeste un miros puternic de canalizare. Nici nu e de mirare pentru ca in fiecare secunda Dambovita "vomita" in Arges 15 mc de mizerii. In zilele calduroase, mirosul de apa statuta, plina de fecale pune stapanire inca de la intrarea in oras. Intorci automat capul in dreapta, cu mana la nas, si vezi o apa neagra, cu aspect de ulei. Greu de crezut, dar asa arata Dambovita acolo. Nefinalizarea proiectului de la Glina a transformat viata localnicilor intr-un adevarat cosmar. Chiar daca statia ar fi pusa in functiune in acest moment, abia dupa 50 de ani zona se va reface din punct de vedere ecologic.MIZERIE. Dambovita iese din statia de epurare asa cum intra - murdara |
Citește pe Antena3.ro
|
DE NECREZUT"Este inadmisibil ca un oras de 2 milioane de locuitori, capitala Romaniei, sa nu aiba o statie de epurare. Toate deseurile ajung in Delta" Razvan Murgeanu viceprimarul Bucurestiului PARERI DE RAU"Daca se facea Canalul Dunare - Bucuresti, aveam alta viata acum. Ar fi avut lumea de munca si nu mai eram nevoiti acum sa ne rupem oasele pe la Bucuresti. Avem cam 800 de persoane care primesc ajutoare sociale. Este foarte mult, dar nu avem ce face, fiindca si ei sunt tot din Budesti" Lucia Lefteru, primarita Budestiului |
Proces tehnologic
Epurarea apelor uzate se realizeaza in doua trepte. Treapta mecanica care presupune separarea apei de deseuri. Mai precis apa este trecuta prin gratare succesive, cu gauri din ce in ce mai mici. Treapta a doua presupune un proces mai complex care consta in separarea grasimilor.
Beneficii pe termen lung:
Reducerea impactului negativ al infiltratiilor de ape uzate in paraurile subterane din zona bazinului hidrografic al Dambovitei.
Reducerea in aval a poluarii puternice si a mirosului neplacut al apei: Dambovita, Arges, Dunare, Delta Dunarii si Marea Neagra.
Crearea de noi locuri de munca pentru locuitorii din zona atat in perioada lucrarilor de constructie, cat si dupa inchieierea lor.
Alinierea standardelor de mediu romanesti la cele ale Uniunii Europene (UE)
Aroma de Budesti
Economia locala este aproape in coma. Locuitorii, majoritatea rromi, muncesc in general in Capitala, unde fac naveta fie cu "trenul groazei" fie cu microbuzele pe ruta Oltenita - Bucuresti. Putini sunt cei care au imbratisat agricultura. Oameni saraci, budestenii muncesc cu ziua la Crivat, dincolo de Arges, un alt rau care musca din taramul localitatii. Invidiosi oarecum pe vecinii lor mai avuti, locuitorii din Budesti numesc localitatea vecina Spania, cam in batjocura. Se cultiva capsuni in draci, dar crivetenii sunt recunoscuti pentru culturile masive de legume. Ei aprovizioneaza pietele din sudul Bucurestiului. Mandria Budestiului o reprezinta targul care se desfasoara in fiecare duminica langa calea ferata. Toate satele din imprejurimi se aprovizioneaza de aici. "Daca se facea canalul Dunare - Bucuresti aveam alta viata acum. Ar fi avut lumea de munca si nu mai eram nevoiti acum sa ne rupem oasele pe la Bucuresti. Avem cam 800 de persoane care primesc ajutoare sociale", se vaita Lucia Lefteru, aleasa anul trecut primar din partea PNL. Nimeni in oras nu sufla in fata sa. Conduce cu o mana de fier, avand ca unica misiune imblanzirea saraciei. Printre particularitatile zonei se numara echipa de fotbal. Traieste gratie lui Constantin Sima, un mosulica sarit de 50 de ani. Nu este doar patron, ci liderul din teren al echipei. A jucat fotbal prin Divizia B, pe la Hunedoara si Buzau, iar acum, la batranete, se alinta cu numarul 8 pe spate. Este activ insa la fazele fixe. Executa magistral fiecare corner, direct in poarta.