Cu cateva saptamani in urma, cand se lucra la "podul prostilor" din Baneasa si circulatia intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa a fost inchisa pentru doua saptamani, celelalte artere care au preluat traficul spre nordul Capitalei au fost practic sufocate de masini. Printre ele, si ruta care duce la Soseaua Pipera - Tunari.
Intr-o zi normala de lucru insa, acest traseu este o alternativa buna la iesirea aglomerata spre DN 1 pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti. Problema apare la capatul traseului, acolo unde trebuie sa intrati pe soseaua de centura pentru a reveni la drumul principal spre Ploiesti. Iar aglomeratia de pe varianta de ocolire a Bucurestiului nu e o noutate pentru soferi si face obiectul unui capitol distinct in campania noastra. STARTUL. Punctul de plecare este acelasi ca pentru toate echipele implicate in aceasta campanie: kilometrul zero al Capitalei, Piata Universitatii. Momentul zero - o dupa-amiaza de joi, ora 16:45. Atunci am ajuns la Universitate pornind din redactie. Si pentru ca veneam dinspre Calea Victoriei am fentat cu cateva zeci de metri linia de start, in sensul ca n-am mai facut giratoriul de la Teatrul National, ci am facut stanga, in fata la Intercontinental. Am vazut insa ca nu era blocaj la rond, chiar se circula bine, asa ca puteti adauga cel mult cinci minute la durata traseului pentru o cronometrare riguroasa. Trebuie sa recunosc ca dintre toate zonele pe care le stiam aglomerate si pe care, in aceasta campanie, le-am traversat neasteptat de repede, cel mai mult m-a surprins Bulevardul Magheru. Am parcurs distanta de un kilometru pana la Piata Romana in sapte minute. Daca scoti datele din context, pare mult, dar, luand in considerare traficul obisnuit din Bucuresti, a fost o zi buna. Soferii care au condus macar o data pe Bulevardul Magheru dupa-amiaza, intr-o zi de lucru, stiu ce cozi se formeaza la fiecare semafor. Cititorilor care n-au avut prilejul sa stea zeci de minute prin masini pe artera amintita le spunem ca n-au pierdut clipe prea placute (chiar acum, cand scriu acest reportaj, la televizor se difuzeaza un material cu titlul "Circulatie bara la bara in centrul Bucurestiului"). Norocul soferilor ne-a suras insa in acea zi si am scapat repede. De altfel, conducatorilor auto de la Jurnalul National li se si cuvenea o doza de noroc. Probabil ca pentru ei campania asta a fost un fel de sport extrem. Sa te avanti de bunavoie, in orele la care traficul e maxim, pe cele mai aglomerate strazi bucurestene e pentru un sofer nebunie curata.Citește pe Antena3.ro
DOP. In asteptarea viitoarei autostrazi |
PESTE 800 DE LOCUINTE IN PRIMA ZONA REZIDENTIALA
|
Pipera-Tunari este prima zona rezidentiala aparuta la marginea Capitalei dupa 1990. Chiar si acum, cand terenul a devenit foarte scump, aici sunt in constructie 14 cartiere rezidentiale, care ofera aproape 800 de locuinte in vila sau chiar in blocuri de locuit. Liziera Residence, un nou complex, amplasat pe Soseaua Pipera - Tunari, este alcatuit din 176 de apartamente, se intinde pe 52.000 mp si ofera pentru locuitori 267 de locuri si spatii de parcare. Printre cele mai mari proiecte se numara American Village, care aduce pe piata alte 161 de vile, si Sydney Residence, cu alte 102. Estimarile agentilor imobiliari arata ca aceste locuinte vor fi livrate pe piata in urmatorii doi ani si este de presupus ca atunci traficul se va inmulti cu inca 1.000 de autoturisme, care vor veni si pleca zilnic spre Capitala.
|
FARA COZI
|
Soseaua Pipera este inclusa intr-un program amplu de modernizare. "Se are in vedere construirea unui pasaj suprateran rutier, pe patru benzi, peste traseul Barbu Vacarescu si Floreasca, de-a lungul
Soselei Pipera. De asemenea, in zona va mai fi construit
si un al doilea pasaj peste Soseaua Pipera, mai exact peste calea ferata, eliminand inconvenientele si disconfortul traversarilor cu bariera",
ne-a spus Gheorghe Udriste, director in cadrul Primariei Capitalei. Lungimea pasajului peste calea ferata este de
216 m, latimea 18,6 m, cu
doua tronsoane de 1,5 m si parapete pietonale. Vor fi executate lucrari de racordare la drumurile laterale si intersectii, cu scurgerea apelor, prevazute cu rigole carosabile. Cele doua proiecte au in proportie de 80% finantare PHARE, ceilalti bani fiind dati de Primaria Sectorului 2 si de Consiliul Judetean Ilfov. Fiecare pasaj costa aproximativ patru milioane si jumatate de euro. Lucrarile vor incepe in primavara, termenul de executie fiind de doi ani. Un alt pasaj va fi construit in intersectia Fabrica de Glugoza-Petricani, acesta facand legatura cu Autostrada Bucuresti - Brasov.
|