x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oras captiv - Ocol cu folos pe felia latifundiarului

0
Autor: Lucian Florea 07 Noi 2006 - 00:00
Oras captiv - Ocol cu folos pe felia latifundiarului


Cu cateva saptamani in urma, cand se lucra la "podul prostilor" din Baneasa si circulatia intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa a fost inchisa pentru doua saptamani, celelalte artere care au preluat traficul spre nordul Capitalei au fost practic sufocate de masini. Printre ele, si ruta care duce la Soseaua Pipera - Tunari.

Intr-o zi normala de lucru insa, acest traseu este o alternativa buna la iesirea aglomerata spre DN 1 pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti. Problema apare la capatul traseului, acolo unde trebuie sa intrati pe soseaua de centura pentru a reveni la drumul principal spre Ploiesti. Iar aglomeratia de pe varianta de ocolire a Bucurestiului nu e o noutate pentru soferi si face obiectul unui capitol distinct in campania noastra.

STARTUL. Punctul de plecare este acelasi ca pentru toate echipele implicate in aceasta campanie: kilometrul zero al Capitalei, Piata Universitatii. Momentul zero - o dupa-amiaza de joi, ora 16:45. Atunci am ajuns la Universitate pornind din redactie. Si pentru ca veneam dinspre Calea Victoriei am fentat cu cateva zeci de metri linia de start, in sensul ca n-am mai facut giratoriul de la Teatrul National, ci am facut stanga, in fata la Intercontinental. Am vazut insa ca nu era blocaj la rond, chiar se circula bine, asa ca puteti adauga cel mult cinci minute la durata traseului pentru o cronometrare riguroasa.

Trebuie sa recunosc ca dintre toate zonele pe care le stiam aglomerate si pe care, in aceasta campanie, le-am traversat neasteptat de repede, cel mai mult m-a surprins Bulevardul Magheru. Am parcurs distanta de un kilometru pana la Piata Romana in sapte minute. Daca scoti datele din context, pare mult, dar, luand in considerare traficul obisnuit din Bucuresti, a fost o zi buna. Soferii care au condus macar o data pe Bulevardul Magheru dupa-amiaza, intr-o zi de lucru, stiu ce cozi se formeaza la fiecare semafor. Cititorilor care n-au avut prilejul sa stea zeci de minute prin masini pe artera amintita le spunem ca n-au pierdut clipe prea placute (chiar acum, cand scriu acest reportaj, la televizor se difuzeaza un material cu titlul "Circulatie bara la bara in centrul Bucurestiului").

Norocul soferilor ne-a suras insa in acea zi si am scapat repede. De altfel, conducatorilor auto de la Jurnalul National li se si cuvenea o doza de noroc. Probabil ca pentru ei campania asta a fost un fel de sport extrem. Sa te avanti de bunavoie, in orele la care traficul e maxim, pe cele mai aglomerate strazi bucurestene e pentru un sofer nebunie curata.

Dar am scapat de Piata Romana si drumul pana la Piata Victoriei a fost floare la ureche: acul vitezometrului a urcat pana la 60 de kilometri la ora pe asfaltul proaspat turnat cu ocazia Sommet-ului Francofoniei. Mai mult nu se poate, pentru ca vrem sa mergem legal, pentru a vedea exact conditiile in care se iese din Bucuresti.

DOP. In asteptarea viitoarei autostrazi

PIATRA CUBICA. In 15 minute de la ora plecarii am ajuns la Piata Charles de Gaulle, dupa ce am trecut prin fata Guvernului si am simtit pe pielea noastra calitatea carosabilului de piatra cubica de pe Bulevardul Aviatorilor. Insa apogeul denivelarilor este tocmai piata care poarta numele presedintelui francez. Si, culmea, desi numeroase strazi au fost facute ca-n palma pentru reuniunea sefilor de stat din zeci de tari francofone, tocmai Piata Charles de Gaulle a ramas neatinsa. Denivelari la tot pasul, pietre lipsa in carosabil, pe scurt, o proba de rezistenta pentru orice masina.

Dupa alte cateva minute in care am vazut Bulevardul Aviatorilor aproape gol si am trecut de Ambasada Chinei, facem dreapta si intram pe Soseaua Pipera - Tunari. Intersectia cu Barbu Vacarescu e un loc unde se formeaza de obicei cozi, pentru ca Soseaua Pipera se ingusteaza, iar o singura banda pe sens e insuficienta pentru fluxul de masini. Pe sensul de iesire din Bucuresti se merge bine, dar cei care vin din fata formeaza o coada de aproape un kilometru la semafor.

LUCRARI. Trecem si peste calea ferata la care se fac lucrari si ajungem la intersectia cu Soseaua Petricani. Trebuie spus ca, pentru modernizarea magistralei feroviare Bucuresti - Constanta, traficul rutier in zona a fost inchis cateva zile chiar in aceasta perioada, pe doua segmente de pe soselele Pipera si Petricani.

Dupa intersectia amintita incepe zona rezidentiala Pipera, unde oamenii cu bani din Capitala s-au inghesuit sa-si ridice vile care mai de care mai mari si mai luxoase. In mijlocul cartierului troneaza casa "latifundiarului" Gigi Becali, pazita de agenti ai unor firme private de paza, dar unde puteti gasi deseori si echipaje ale Politiei Comunitare.

Zona e inca in lucru. Santiere sunt la fiecare pas si se construieste cu spor. Nu e insa vreun proiect de infrastructura, ci se ridica alte case de lux. Pe Strada Petricani ar trebui sa demareze anul viitor lucrarile la viitoarea Autostrada Bucuresti - Brasov.

Trecem si de cartierul de vile, fara sa ramanem blocati in trafic. E un numar mare de masini, dar, pentru ca nu sunt semafoare si nici intersectii mari, se inaiteaza usor. Inca vreo 2 kilometri mai mergem cu ceva viteza, in timp ce soarele apune in stanga. E o dupa-amiaza superba de toamna, iar culoarea apusului si a frunzelor uscate poate fi subiectul unui alt reportaj, pentru ca in fata e soseaua de centura. "Distractia" cozilor de pe centura a fost "rezervata" insa unei alte echipe. Asa ca noi revenim in redactie, unde tragem linia: am parcurs cei 14,2 kilometri ai traseului propus in aproximativ 30 de minute, adica am mers cu o viteza medie de aproape 30 de kilometri pe ora.

PESTE 800 DE LOCUINTE IN PRIMA ZONA REZIDENTIALA
Pipera-Tunari este prima zona rezidentiala aparuta la marginea Capitalei dupa 1990. Chiar si acum, cand terenul a devenit foarte scump, aici sunt in constructie 14 cartiere rezidentiale, care ofera aproape 800 de locuinte in vila sau chiar in blocuri de locuit. Liziera Residence, un nou complex, amplasat pe Soseaua Pipera - Tunari, este alcatuit din 176 de apartamente, se intinde pe 52.000 mp si ofera pentru locuitori 267 de locuri si spatii de parcare. Printre cele mai mari proiecte se numara American Village, care aduce pe piata alte 161 de vile, si Sydney Residence, cu alte 102. Estimarile agentilor imobiliari arata ca aceste locuinte vor fi livrate pe piata in urmatorii doi ani si este de presupus ca atunci traficul se va inmulti cu inca 1.000 de autoturisme, care vor veni si pleca zilnic spre Capitala.
  • Daniela Ivan
  • FARA COZI
    Soseaua Pipera este inclusa intr-un program amplu de modernizare. "Se are in vedere construirea unui pasaj suprateran rutier, pe patru benzi, peste traseul Barbu Vacarescu si Floreasca, de-a lungul Soselei Pipera. De asemenea, in zona va mai fi construit si un al doilea pasaj peste Soseaua Pipera, mai exact peste calea ferata, eliminand inconvenientele si disconfortul traversarilor cu bariera", ne-a spus Gheorghe Udriste, director in cadrul Primariei Capitalei. Lungimea pasajului peste calea ferata este de 216 m, latimea 18,6 m, cu doua tronsoane de 1,5 m si parapete pietonale. Vor fi executate lucrari de racordare la drumurile laterale si intersectii, cu scurgerea apelor, prevazute cu rigole carosabile. Cele doua proiecte au in proportie de 80% finantare PHARE, ceilalti bani fiind dati de Primaria Sectorului 2 si de Consiliul Judetean Ilfov. Fiecare pasaj costa aproximativ patru milioane si jumatate de euro. Lucrarile vor incepe in primavara, termenul de executie fiind de doi ani. Un alt pasaj va fi construit in intersectia Fabrica de Glugoza-Petricani, acesta facand legatura cu Autostrada Bucuresti - Brasov.
  • Monica Andrei Capatos
  • Citeşte mai multe despre:   piata,   bucuresti,   şoseaua,   pipera,   soseaua pipera

    Serviciul de email marketing furnizat de