x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Continut platit Novakid: Oportunitățile de carieră conving 35% dintre părinții români să-și înscrie copiii la cursuri suplimentare de engleză

Novakid: Oportunitățile de carieră conving 35% dintre părinții români să-și înscrie copiii la cursuri suplimentare de engleză

11 Iul 2025   •   11:49
Novakid: Oportunitățile de carieră conving 35% dintre părinții români să-și înscrie copiii la cursuri suplimentare de engleză

Contextul actual îi determină pe mulți părinți români să acorde o importanță sporită limbilor de circulație internațională.

Facilitând accesul la studii, oferind mai multe oportunități în privința locurilor de muncă și permițând o mai bună înțelegere a diversității culturale, engleza reprezintă o competență cheie a momentului. Însă provocările din sistemul de învățământ - precum atenția individuală limitată din partea profesorilor sau schimbările frecvente de programă - îi fac pe adulți să opteze pentru cursuri complementare în privința acestei materii.

Din dorința de a înțelege mai bine atitudinea părinților față de învățarea limbii engleze în unitățile publice de educație, Novakid, platforma EdTech pentru juniori cu vârste între 4-12 ani, a derulat un studiu în mai multe regiuni, printre care și România. Rezultatele pentru țara noastră sunt prezentate pe larg în acest material.

Resursele și aplicațiile online, alternative pentru părinți

Maniera în care sunt explicate lecțiile impactează semnificativ înțelegerea lor. Potrivit sondajului, 23% dintre respondenții români se declară foarte mulțumiți de modul în care se predă limba engleză în școli, 45% mulțumiți, 14% au o părere neutră, în timp ce 9% se arată nemulțumiți, iar alți 9% foarte nemulțumiți. Printre aspectele care produc insatisfacție se numără: profesorii (37%), metodele de predare (35%), timpul alocat lecțiilor (33%) și resursele utilizate (16%).

Pentru a îmbunătăți situația, adulții caută diverse alternative: 35% dintre persoanele chestionate preferă să își ajute juniorii să învețe singuri, 28% apelează la resurse și aplicații online, 28% angajează un meditator, 23% înscriu micuții la ore suplimentare, școli specializate sau programe internaționale, iar 19% discută cu profesorii problemele întâmpinate.

1 din 3 părinți optează deja pentru cursuri suplimentare de engleză

În ceea ce privește participarea la cursuri complementare de limba engleză, 35% dintre românii sondați au menționat că micuții lor iau parte la astfel de programe, 34% că doresc să își înscrie copiii și 31% că nu intenționează asta în viitorul apropiat. Decizia de a-și implica juniorii în lecții extrașcolare de limba engleză este justificată de oportunitățile mai bune de locuri de muncă (35%), șansele mai mari de a intra la universitate (26%), socializarea și schimburile culturale (24%), dar și nemulțumirea față de engleza predată în școli (15%).

Interesant este că, în comparație cu orele tradiționale, 33% dintre respondenți consideră cursurile suplimentare de engleză mult mai eficiente, 40% mai eficiente, 19% la fel de benefice, în timp ce 5% le percep ca fiind mai puțin eficiente și 3% mult mai puțin eficiente.

Păreri împărțite la capitolul „calitatea predării”

Întrebați cum evaluează calitatea predării limbii engleze în școlile publice față de acum câțiva ani, 16% au menționat că este mult mai bună, 40% că este mai bună, 29% că se află în același stadiu, 10% mai rea, 4% mult mai rea, iar 1% nu se pronunță.
Printre elementele care au cunoscut un declin se regăsesc: metodele de predare (37%), pregătirea profesorilor (31%), materialele didactice utilizate (22%) și caracterul practic al programei (20%). Lista continuă cu: prioritatea acordată englezei față de alte materii (17%), numărul elevilor dintr-o clasă (10%), comunicarea cu părinții (9%) și evaluarea și feedbackul (7%).

Și totuși, părinții privesc cu speranță calitatea viitoare a predării limbii engleze în școli. Drept dovadă, 18% au menționat că sunt foarte optimiști, 40% destul de optimiști, 19% au o părere neutră, 18% nu sunt prea încrezători, iar 5% nu au deloc încredere.

Merită punctat că investițiile constante în formarea cadrelor didactice, actualizarea resurselor educaționale și adaptarea metodelor de predare sunt esențiale pentru ca sistemul să poată răspunde nevoilor fiecărui copil. Novakid sprijină atât unitățile de învățământ, cât și părinții și elevii, prin diverse inițiative și studii menite să ofere informații valoroase despre aspectele ce pot fi îmbunătățite.

Despre Novakid

Novakid este o școală de engleză online pentru copii, fondată în 2017 în Silicon Valley (SUA), de Max Azarov și Dmitry Malin. De la lansarea sa, a susținut peste 20 de milioane de lecții pentru mai mult de 880.000 de cursanți. Programul educațional Novakid - Engleza ca limbă secundară (ESL) respectă Cadrul European Comun de Referință (CEFR) și a fost dezvoltat în raport cu interesele și vârstele specifice ale copiilor. Folosind gamification, realitatea virtuală și inteligența artificială, Novakid a conceput un mediu de învățare dinamic și interactiv, care îi ajută pe micuții din întreaga lume să devină fluenți în limba engleză.

×