Serenadele de altădată, care au răsunat din vocea inegalabilă a maestrului Tudor Gheorghe pe litoralul Mării Negre, vor ajunge şi la Bucureşti în această seară.
Serenadele de altădată, care au răsunat din vocea inegalabilă a maestrului Tudor Gheorghe pe litoralul Mării Negre, vor ajunge şi la Bucureşti în această seară.
Pentru reîntîlnirea din această seară cu publicul bucureştean,
la Centrul Cultural Mihai Eminescu, Tudor Gheorghe a pregătit o selecţie
cu cele mai îndrăgite cîntece din perioada interbelică, precum: "Ce-ar fi",
"Femeia, eterna poveste", "Ilona", "Nunuţa", "Vrei
să ne-ntîlnim sîmbătă seară" sau "Sub balcon eu ţi-am cîntat o
serenadă".
SAVOARE.
Concertul este inedit, în primul rînd, datorită faptului că spectacolele
estivale, care altădată făceau furori, au dispărut complet din peisaj, şi în
al doilea rînd, prin faptul că publicul bucureştean va avea ocazia, poate
unică, de a reasculta "hiturile" care se auzeau şi în alte
capitale europene de la acea vreme. "Peisajul sonor care mă înconjoară
m-a determinat să mă refugiez într-o perioadă în care România era europeană,
fără aprobare, o perioadă în care melodii celebre româneşti, care se cîntau
sîmbăta la Bucureşti, peste o săptămînă se cîntau la Viena, Paris sau Berlin.
Era o muzică tare frumoasă", povesteşte Tudor Gheorghe despre cum s-a "născut"
ideea acestui spectacol, dar şi despre regretul fondat pe faptul că Bucureştiul
nu mai este cel de altădată – Bucureştiul cu Mitică. Bineînţeles,
concertul de la Bucureşti va avea o savoare aparte, întrucît maestrul va
condimenta atmosfera prin comentarii legate de lumea Bucureştiului, fiind
singurul artist la ale cărui spectacole sălile sînt arhipline, lucru care
spune multe. Ce spune Tudor Gheorghe despre asta? "Există în Bucureşti atît
de multă lume şi de diversă, încît e loc pentru toţi sub soare. Nu fac
numeroase spectacole. Cam două-trei pe an. Dar de fiecare dată vin cu lucruri
noi şi esenţiale, de aceea publicul mă onorează cu prezenţa de fiecare dată. Aşa
cum am mai spus, publicul meu e cel mai deştept, cel mai frumos, cel mai
educat, cel mai inteligent. De altfel, publicul meu e educat de mine de-a
lungul a 35-40 de ani de întîlniri. S-a schimbat ştafeta! Copiii celor care
veneau la spectacolele mele din ’70 sînt prezenţi acum în sală, probabil şi
datorită faptului că părinţii lor au ştiut să le inducă la timpul potrivit un
gen muzical pe care chiar ei îl ascultau. Este foarte important. În sălile mele
sînt foarte mulţi tineri şi mă bucur enorm că văd că le e drag, că nu acceptă
ideea de imbecilizare şi văd aici o chestie frumoasă."
ÎN TOAMNĂ. Pentru
concertul din această seară, formula orchestrei, condusă de dirijorul Marius Hristescu, care îl însoţeşte pe maestru în fiecare
spectacol, va fi uşor modificată, astfel că i se va alătura violonistul Vlad Stănculeasa,
un tînăr muzician despre care Tudor Gheorghe este convins că va cuceri publicul
din întreaga lume în scurt timp. După spectacolul de la Bucureşti, Tudor
Gheorghe pregăteşte pentru această toamnă alte două spectacole la care
lucrează în prezent: un spectacol dedicat în exclusivitate celor două figuri
reprezentative şi senzaţionale ale perioadei interbelice bucureştene,
Zavaidoc şi Moscopol. Cel de-al doilea spectacol va fi însă un şoc, aşa cum
ne-a asigurat maestrul. "Lecţia de română" – pentru că avem nevoie
– va porni de la începuturile poeziei româneşti pînă în prezent. Va fi un
spectacol dedicat evoluţiei limbii române şi a poeziei româneşti.
Refugiu
"Peisajul sonor care mă înconjoară m-a determinat să mă refugiez într-o perioadă în care România era europeană, fără aprobare, o perioadă în care melodii celebre româneşti, care se cîntau sîmbăta la Bucureşti, peste o săptămînă se cîntau la Viena, Paris sau Berlin"
Model
"De fiecare dată vin cu lucruri noi, esenţiale, de aceea publicul mă onorează cu prezenţa de fiecare dată. Publicul meu e cel mai deştept, cel mai frumos, cel mai educat. De altfel, publicul meu e educat de mine de-a lungul a 35-40 de ani de întîlniri"