Nu? Parcă aşa era proverbul ăla minunat englezesc.
Stăteam la un moment dat în trafic observînd jumătate din troleul plin
de lîngă mine, ţinînd în mînă cîte un exemplar de ziar colorat. M-am
întrebat ce face atît de dorit titlul ăla imbecil scris cu litere mari.
Nu? Parcă aşa era proverbul ăla minunat englezesc.
Stăteam la un moment dat în trafic observînd jumătate din troleul plin de lîngă mine, ţinînd în mînă cîte un exemplar de ziar colorat. M-am întrebat ce face atît de dorit titlul ăla imbecil scris cu litere mari. Ce convinge omul să cumpere, potolindu-şi setea de curiozitate, acea sete ce împinge poporu’ ăsta să facă linişte în bucătărie, dacă pe canalizare se aud voci ţipate, semn că vecinu’ îşi umple nevasta de respect, setea aceea care te opreşte în plină stradă belind ochii mai ceva ca un bou înjunghiat la unu care se ceartă cu altul.
E clar că răspunsul vine din interioru’ fiecăruia, că băieţii ăştia, "propitari" de reviste de scandal, care nu scandalizează decît Oane Pepite Zavorance, blonde şi grase, boscheţi şi tîrîturi, îşi fac treaba umplîndu-şi paginile de reclame, adică buzunarele de bani, iar capu’ prostului cu infecţii. Că doar sub pozele alea colorate, unele regizate, altele nu, n-or să pună texte scrise de Patapievici. O compunere de clasa 4-a asezonată cu o poză e destul. Am impresia că omu de rînd se imbecilizează (vb. regretatului Octavian Paler, se imbecalizează), urmînd facilul ca oaia berbecul.
Întrebarea totuşi e alta. Cum s-ar putea îmbunătăţi lucrurile? Deşi, scriind întrebarea asta, îmi recunosc feelingu’ ce-mi zice că nu se va schimba nimic curînd, totuşi, mă întreb: cum faci să ridici nivelu’ curiozităţii maselor la mai mult de primar. Gregaru creşte vînzarea de cancan şi ştire de ora 5. Dar dacă instinctu ăsta ar putea fi uşor zugrăvit? Cum ar trebui făcut şi cine ar fi zugravul?
Citește pe Antena3.ro