CRISTINA BAZAVAN - Jurnal de cinefil
"Daca ne-am intoarce la entuziasmul profesional de inceput, nealterat de miza banilor, daca am deschide larg pumnul inclestat in atatea dispute si ne-am aminti de bunul simt, am obtine, pur si simplu, versiuni mai bune ale propriilor noastre persoane. Bunatatea rezultata ar fi imbatabila, iar banii ar veni si ei."
Pare patetic? Probabil ca pe alocuri este. "Nu-mi pasa. M-am decis sa fiu eu", spune cu hotarare Tom Cruise, asezat in fata unui computer sofisticat.
Tocmai ati facut cunostinta cu declaratia de principii a lui Jerry Maguire (Cruise), un impresar sportiv de succes care realizeaza ca a devenit "un rechin in costum elegant" si ca scopul lui de pana atunci - sa faca bani, bani si iar bani - nu-l mai satisface.
Aceasta declaratie de principii din filmul Jerry Maguire si pe care puteti sa-l (re)vedeti in aceasta seara de la ora 23:00 la Antena 1 - a revolutionat publicitatea la vremea lansarii peliculei.
Dupa premiera filmului, Jerry Maguire a devenit personajul principal al unui concept care grupeaza sub acelasi nume tinerii de 30 si ceva de ani care muncesc mult pentru salariile pe care le castiga, care pun viata personala pe locul doi in goana pentru plata facturilor si care realizeaza, dupa o vreme, ca e bine sa invete sa se relaxeze. Conceptul a fost folosit in campania electorala a lui Bill Clinton, iar astazi in cursurile de specialitate, cand sunt impartite grupele de varsta - target-urile - , pe langa Generatia X este mentionata si Generatia Jones. (Daca vreti sa stiti mai multe despre acest concept, vizitati http://generationjones.com.)
Reprezentantii Generatiei Jones sunt devorati de timp, sunt dominati de munca, de facturi si de nivelul de trai pe care si l-au promis. "Show me the money (arata-mi banii)", ii spune un sportiv impresarului Maguire, iar replica aceasta o rostesc si Jones-i de zeci de ori. Din cand in cand Jones-i admit ca munca nu e totul si ca banii, oricat de importanti ar fi, nu sunt suficienti pentru ca sufletul le sa fie impacat. Si atunci, ca sa se consoleze, cumpara, adica devin consumatori, si ii fericesc pe publicitari si pe producatori.
Citește pe Antena3.ro