Prim-solista celebrului Teatru Mariinsky (Teatrul Kirov) din Sankt Petersburg, Anastasia Kolegova, a interpretat sâmbătă seara rolul Giselle în baletul omonim de la Opera Naţională din Bucureşti (ONB).
"Giselle" a fost prima reprezentaţie a noii variante la Opera bucureşteană cu minunatul balet scris de Adolph Adam cu aproximativ 170 de ani în urmă. De trei ani acest titlu nu s-a regăsit în repertoriul scenei lirice a Capitalei. Viziunea regizorală aparţine lui Mihai Babuşka, care a şi dansat în varianta precedentă a baletului, la ONB. Pentru premiera de sâmbătă seara a fost invitată apreciata dansatoare Anastasia Kolegova, absolventă a Academiei de balet din Sankt Petersburg, în prezent prim-solistă a Teatrului Mariinsky din oraşul de pe Neva, unde interpretează şi acest rol.
Astăzi va avea loc a doua reprezentaţie iar în rolul titular va fi prim-solista Operei bucureştene Oana Popescu. În reprezentaţiile următoare personajul Giselle va fi întruchipat de alte balerine românce - Corina Dumitrescu, Cristina Opincaru, Adina Tudor, Bianca Fota şi Adela Crăciun.
Alături de Anastasia Kolegova a fost balerinul Operei bucureştene Ovidiu Matei Iancu, care va dansa şi în reprezentaţia de diseară. Pe lângă trupa de balet, au contribuit la spectacolul bucureştean scenografa Adriana Urmuzescu şi dirijorul Ciprian Teodoraşcu, care asigură conducerea muzicală. Coregrafia este evident o adaptare după coregrafia clasică, semnată de Jean Coralli, Jules Perrot şi Marius Petipa la spectacolul din 1841, de la Academia Regală de Muzică din Paris, unde a avut loc premiera absolută.
Premiera cu "Giselle" la ONB a avut loc în stagiunea 1962-1963, regia fiind semnată de Vasile Marcu. De atunci şi până în 2006 au dat viaţă pe scenă personajelor Alexa Mezincescu, Magdalena Popa, Ileana Iliescu, Elena Dacian, Gheorghe Cotovelea, Sergiu Ştefanski, Simona Şomăcescu, Marin Boeriu, Laurenţiu Guinea, Mihai Babuşka, Corina Dumitrescu, Alin Gheorghiu ş.a.
Aşa cum descrie Departamentul "Imagine, promovare, comunicare" al ONB, povestea de dragoste dintre Giselle şi prinţul Albert (care îi ascunde fetei identitatea sa) trece dincolo de moarte. Primul act al baletului cuprinde aproape întreaga desfăşurare a firului narativ: secvenţele în care cei doi tineri îşi declară iubirea alternează cu momentele de dans şi veselie ale sătenilor întorşi de la cules sau cu scenele conflictuale dintre prinţul Albert şi pădurarul Hans.
Cel de-al doilea act, o adevărată "bijuterie" coregrafică a baletului clasic, înfăţişează lumea fantastică a ielelor, creaturi supranaturale care întrupează sufletele fetelor moarte înainte de nuntă, ca şi Giselle.
Citește pe Antena3.ro