M-am bucurat, de asemenea, privind câteva peisaje italiene, pe care le alătur în timp românesc marilor capodopere ale lui Gheorghe Petrașcu, Nicolae Dărăscu și Corneliu Baba, artiști care au trăit din punct de vedere pictural miraculoase ore și zile în aura venețiană. Sorin Adam este un autentic continuator al acestor iluștri pictori europeni, fiind figurativ prin concept și sentiment, având remarcabile viziuni cromatice în scala luminii și o picturalitate expresivă în care materia – culoare îmbrățișează splendid starea picturală. Între formă, culoare și valorație, echilibrul plastic este menținut de culoarea autentică, pe care Sorin Adam o simte ca pe o necesitate vitală.”
Sorin Adam s-a născut în 1968, în familia colecționarilor de artă ploieșteni Mira Tănase și Victor Adam. Trăind într-o familie unde arta însemna ceva cu totul special, părinții săi nu au încurajat, dar nici nu au descurajat tendințele plastice ale fiului lor. La terminarea liceului, familia s-a gândit că cea mai nimerită direcție de urmat a lui Sorin ar fi fost meseria de contabil și de aceea i-au sugerat să urmeze cursurile Academiei de Studii Economice din București. Aceste demersuri au fost, însă, zădărnicite de interesul deosebit pe care Sorin Adam l-a dat la vârsta de 18 ani desenului cu ocazia descoperirii întâmplătoare a unei cutii de pasteluri „Le Franc”, care era un cadou pe care Victor Adam urma să i-l acorde pictorului Vladimir Zamfirescu. A fost studentul lui Vasile Grigore, la Academia de Arte „Luceafărul” din București și putem spune un continuator al artei maestrului, Sorin Adam fiind cel care în ultimii ani a lucrat în atelierul fostului său profesor. A devenit membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania în anul 1997. Numeroase sunt expozițiie care l-au avut protagonist pe Sorin Adam, atât în țară, cât și în Turcia sau Italia. Un pasionat călător, Sorin Adam a importalizat în pânzele sale locuri și oameni de poveste din: Maroc, India, Grecia, Italia, Ţara Galilor, Israel, Canada, Vietnam, Cambodgia, Laos, Algeria, locuri ce l-au impresionat prin exotismul lor, prin bogăţia tradiţiilor, prin firescul existenţei umane și al relației dintre locuitori și mediul înconjurător. Pentru ca Sorin Adam să ajungă la forma actuală, la stilul său caracteristic, a fost confruntat cu numeroase căutări și incertitudini. Curentul artistic cel mai apropiat artistului, este postimpresionismul, cu unele interpretări personale ale fovismului, precum și elemente românești ale picturii clasice interbelice, clasice. O performață în sine o reprezintă și modul cum Sorin Adam își găsește direcția proprie, prin interpretare personală, fără a recurge la experimente artificiale într-un păienjeniș de tentații estetice și influențe stilistice ale predecesorilor.