x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Romeo şi Julieta

Romeo şi Julieta

de Sebastian S. Eduard    |    23 Mar 2009   •   00:00

Care ar putea fi punctul comun între William Shakespeare, o sală de fitness cu capital suedez, un reputat regizor maghiar şi Teatrul Naţional de Operetă Ion Dacian? Răspunsul este simplu: "Romeo şi Julieta".



Totul a început când actriţa Adriana Nicolae, care este instructor în reţeaua World Class, a câştigat castingul pentru muzicalul "Romeo şi Julieta", care urmează să fie montat la Teatrul de Operetă de regizorul maghiar Miklos-Gabor Kerenyi. "Adriana a terminat actoria la singura promoţie de music-hall, ceea ce a recomandat-o pentru ce aveam noi nevoie", povesteşte Răzvan Dincă, directorul TNO. "Odată ajunsă în teatru şi lucrând cu balerinii noştri, le-a propus modalităţi de antrenament pentru o bună condiţie fizică secondat şi de o dietă sănătoasă. Balerinii noştri au primit cu bucurie această propunere."

La casting s-au prezentat circa 300 de persoane, însă au convins numai cei ale căror voci se pliau pe genul muzical. Întrucât ansamblul coregrafic presupune ca dansatorii să cânte în timp ce dansează, iar regizorul maghiar este considerat drept extrem de dur, întreaga echipă selectată se antrenează acum asiduu din punct de vedere fizic.

"Acest gen de spectacol", spune tot Răzvan Dincă, "implică deopotrivă efort fizic, joc actoricesc, cânt şi dans, în maximum grad de desfăşurare. Timpii sunt foarte scurţi, exacţi şi cu o măsură din care nu este permis să ieşi... o secundă în plus înseamnă ratare. De aceea tipul de antrenament pe care l-am propus este unul de tip cardio cu alternare de exerciţii de forţă, în timp ce-i pun să cânte... La noi şi flotările şi abdomenele sunt cântate."

×
Subiecte în articol: arte