x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Sondaj - Vedetele si barfele fac vanzare

Sondaj - Vedetele si barfele fac vanzare

de Raluca Grintescu    |    19 Noi 2005   •   00:00
Sondaj - Vedetele si barfele fac vanzare

Revistele cu celebritati si cu barfe sunt la mare cautare in SUA, mai cu seama in randul tinerilor, iar solicitarile pentru ziarele britanice cresc pe plan international.

Publicatiile cu celebritati si barfe de senzatie sunt la mare cautare si vand extrem de bine, insa piata presei americane, dar si britanice au totusi o evolutie oscilanta, in functie de preferinte.

Piata presei americane explodeaza de ziare si reviste, dar cele mai cautate raman totusi publicatiile cu barfe si celebritati. Conform unui studiu efectuat recent in SUA de Audit Bureau of Circulation, circulatia revistelor mondene este in continua crestere si pare sa ramana asa, cel putin in urmatorii ani.

TOP. Un exemplu concret in acest sens il constituie cele doua mari titluri americane, Star si Us Weekly, ale caror tiraje au crescut simtitor, mai mult de 20% in ultimele sase luni. Abonatii publicatiei Star s-au dublat fata de anul trecut cand numarul acestora era de 547.805, in timp ce tirajul revistei US Weekly a crescut cu 23,9%, ceea ce inseamna 1,67 milioane de exemplare. Aceeasi evolutie o are si In Touch, tirajul acestei publicatii inregistrand o crestere de 50%, cu 1,2 milioane de exemplare. David Pecker ("American Media") a angajat acum doi ani un editor, Bonnie Fuller, care sa duca

Star-ul acolo unde se afla acum publicatiile People si Us. Lucrurile nu pareau sa mearga asa de bine initial, tirajul scazand cu 6,2% in prima decada a anului 2004, dar revista a ajuns totusi in top.

PREFERINTE. Evolutia publicatiilor de programe tv a fost una destul de oscilanta in ultima perioada, marcand un mai mic interes pentru cititorii americani. Cu toate ca revista de top, Inside TV, (predecesorul TV Guide) a crescut cu 0,6% (9,07 milioane de exemplare), vanzarile la punctele de difuzare a presei au scazut cu 40% (314.854 de exemplare). Motiv pentru care directorii au decis sa taie drastic tirajul, la 3,2 milioane de exemplare, cu scopul de a se relansa intr-o formula noua (mai putine programe tv) la sfarsitul acestui an. Acelasi traseu pare sa-l urmeze si cateva din publicatiile americane dedicate femeilor. In primele luni ale acestui an, tirajul a aproape zece publicatii de acest gen a scazut sau a inregistrat o usoara crestere de 1%. Unul din cele mai notabile exemple este celebra publicatie Oprah, care a "alu-necat" cu 3,6% (2,66 milioane de exemplare) la un an dupa ce tirajul inregistrase o crestere de 7,4%.

Din studiu a mai reiesit ca tinerii sunt cei mai mari fani ai presei de senzatie si totodata cei mai prolifici cumparatori. Cu exceptia a catorva titluri care au reusit sa stranga castiguri marunte, majoritatea revistelor pentru tineri sunt la mare cautare: Teen Vogue (o crestere de 168%, 1,53 milioane de exemplare), Elle Girl, Cosmo Girl! si Teen People (o crestere de cel putin 1,4%).

ZIARELE BRITANICE
O alta piata in plina dezvoltare a presei scrise este si Marea Britanie, unde titlurile publicatiilor sunt intr-o competitie acerba. Atat pe plan national, cat si international. Un alt studiu, de data aceasta efectuat in Marea Britanie, a concluzionat faptul ca editiile internationale ale ziarelor britanice se vand extrem de bine, mai bine ca "acasa". De exemplu, vanzarile cotidianelor The Times, Daily Telegraph, Daily Express si Daily Mail au scazut la punctele nationale de difuzare a presei, dar tirajul editiilor internationale ale cotidianelor britanice a luat avant serios. Nu acelasi lucru il putem spune despre cele doua mari publicatii, The Sun si The Mirror, ale caror vanzari au "aluncat" spectaculos atat la nivel national cat si international.

×
Subiecte în articol: arte exemplare tirajul