x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale STOCKHOLM. „Navigând prezentul: Seria de discuții artistice”, în viziunea contemporanilor din România și Suedia

STOCKHOLM. „Navigând prezentul: Seria de discuții artistice”, în viziunea contemporanilor din România și Suedia

de Magdalena Popa Buluc    |    23 Feb 2021   •   13:42
STOCKHOLM. „Navigând prezentul: Seria de discuții artistice”, în viziunea contemporanilor din România și Suedia
Sursa foto: Imagine din videoclipul The Ecstasy of Giving, aparţinând artiştilor - GALLLERIAPIÙ (Bologna) şi Galeria Suprainfinit (Bucureşti)

Startul seriei online de discuții artistice româno-suedeze pe teme referitoare la arta vizuală contemporană, „Navigând prezentul: Seria de discuții artistice”, organizat de ICR Stockholm, va avea loc joi, 25 februarie. Începând cu ora 17:00 (ora Suediei), va rula primul episod care deschide o serie de conversații online cu artiști români şi suedezi care discută despre artă, voința artistică, curajul și abilitatea de a imagina noi scenarii ca antidoturi pentru unele dintre acele situații cu care ne confruntăm în prezent. Aceasta va avea loc în limba engleză, va fi moderată de curatoarea suedeză, președinta secțiunii suedeze a Asociației de Artă Nordică (Nordiska konsförbundet), Sara Rossling și se va desfășura pe tot parcursul anului 2021, în format online, pe canalele media ale ICR Sockholm.

În primul episod al seriei, cu titlul „Suprainfinit, empatia și speranța ca materiale artistice”, Sara Rossling îi va avea ca invitați pe Erika Olea, Maria Farcaș şi Dragoș Olea, membri ai colectivului transdisciplinar Apparatus 22. Vor fi aduse apoi în discuție aspecte precum imaterialul și imaginarul ca materiale artistice, raportate la discuțiile despre colectivitate, structura lumii artistice, durabilitate, actuala scenă culturală, post-pandemie și arta „navigării” acestui prezent. Discuţia live ce va fi difuzată de ICR Stockholm se va încheia cu o serie de întrebări şi răspunsuri adresate de public invitaţilor.

„Astfel de proiecte, cu derulare pe întreg parcursul anului, mențin legăturile dintre artiștii din cele două țări, oferă continuitate în eforturile de promovare culturală ale echipei ICR Stockholm. Este important ca, în această perioadă încă dificilă, să expunem creativitatea românească nu doar cu anumite ocazii, ci să o permanentizăm, mai ales prin canalele de comunicare online”, susține Mirel Taloș, președintele interimar al Institutului Cultural Român.

Apparatus 22 este un colectiv transdisciplinar de artă, inițiat în ianuarie 2011, în București, de membrii actuali – Erika Olea, Dragoș Olea, Maria Farcaș – împreună cu Ioana Nemeș (1979 – 2011). Începând din 2015, membrii colectivului lucrează între București și Bruxelles. Apparatus 22 se consideră un colectiv de artiști, interesați de explorarea relațiilor complexe dintre economie, politică, studii de gen, religie, mișcări sociale și dintre modă | sistemul fashion, cu scopul de a dezvălui teme de reflecție asupra societății contemporane. O serie de lucrări și proiecte foarte diverse – instalații, performance-uri, texte ce includ referințe și experiențe din design, sociologie, economie și literatură – formează practica artistică a colectivului, pentru care granițele dintre realitate și ficțiune, dintre narațiune și abordare critică se contopesc firesc.

Lucrările Apparatus 22 au fost prezentate în numeroase expoziții și festivaluri în instituții precum: La Biennale di Venezia 2013, MUMOK, Vienna (AT), Muzeul Brukenthal, Sibiu (RO), MAK, Vienna (AT), Steirischer Herbst, Graz (AT), Akademie Schloss Solitude, Stuttgart (DE), Salonul de Proiecte, București (RO), Museion, Bolzano (IT), TIME MACHINE BIENNIAL OF CONTEMPORARY ART, D-0 ARK UNDERGROUND, Konji (BIH), TRAFO Gallery, Budapesta (HU), Futura, Praga (CZ), Centrul Pentru Artă Contemporană Ujazdowski, Varșovia (PL), Württembergischer Kunstverein Stuttgart (DE), MNAC, București (RO), KunstMuseum Linz (AT), Osage Foundation (Hong Kong), Progetto Diogene, Turin (IT), Drodesera Festival, Dro (IT), Young Artists Biennial, Bucharest (RO), Oberwelt, Stuttgart (DE), Galeria Nicodim, București (RO), Nieuwe Vide, Haarlem (NL), Nest, Den Haag, (NL), Académie Royale des Beaux-Arts de Bruxelles (BE), CIAP, Hasselt (BE), Barriera, Turin (IT), De Appel (NL) ș.a.

De asemenea, colectivul activează și în afara instituțiilor prin intermediul performance-urilor în spațiul public, a intervențiilor în spații private sau în alte forme hibride.

Sara Rossling, curatoare și scriitoare independentă suedeză, lucrează cu proiecte de artă bazate pe cercetare, expoziții și programe publice, rezidențe și artă publică. În activitatea sa, este interesată de gândirea interdisciplinară, sustenabilitate și răspunsul artistic la problemele societății, organizând astfel expoziții în Suedia și în străinătate. Printre proiectele actuale ale curatoarei suedeze sunt incluse Konstväxlingar (Schimburi de artă) desfășurat în rețeaua de metrou a orașului Stockholm, cu un program video public în stația Skanstull, în perioada 2020-2021, și Skåneleden Konst - In Motion, un proiect de artă publică „în afara orașelor”, la intersecția dintre artă, sănătate și natură, în trei municipalități din sudul Suediei. Din 2020, Sara Rossling este președinta secțiunii suedeze a Asociației de Artă Nordică (Nordiska konsförbundet)

 

×