'Dacia – Televizorul potrivit in orice locuinta. Ecran de mari dimensiuni (diagonala de 59 cm), imagine perfecta, sunet clar.' Asa arata una dintre reclamele vechi expuse in cadrul proiectului 'Street Delivery', desfasurat la mijlocul acestei luni.
Calator prin Bucuresti fiind, anuntul 'Inchidem strada pentru masini si o deschidem pentru oameni' imi atrage atentia. Din spate, un puhoi de oameni ma impinge spre locul unde este vernisata o expozitie multimedia de reclame vechi romanesti, o colectie aparte ce apartine unui fost publicitar, Florin Ciobanu. El a pus la dispozitia tuturor curiosilor tot felul de obiecte, din 1860 si pana in zilele noastre: brosuri, ziare, primul semn Dacia, cateva conserve, o crema de incaltaminte, un calendar din 1981, un carnet vechi de elev, casete, sticle de vin, abtibilduri de geamantane, din anii ’60, si multe altele.
Printre reclamele vechi din 1898, expuse in Ceainaria Carturesti, se regasesc urmatoarele: 'Dormi si viseaza, Darmol lucreaza – Primul purgativ de ciocolata' si 'Artus – Toata ziua aluneca pe hartie penita contabilului. De neinchipuit ce trebuie sa indure o astfel de penita. Tocul rezervor Artus intruneste avantajele pe care trebue sa le aiba un stilograf bun. Estetic, cu un rezervor mare si transparent pentru cerneala, durabil, de calitate ireprosabila si totusi convenabil'.
Festivalul urban a avut si alte surprize pentru cei prezenti: in aceeasi seara in care a avut loc expozitia au fost proiectate doua scurtmetraje sub genericul 'Natura contradictorie a Bucurestiului': 'City Skill 4 life' de Gabriela Massaci & Eugen Ciocan – un documentar-eseu despre Bucuresti, in care felurite nationalitati explicau ce ii atrage si ce nu la Capitala noastra si 'Casa Poporului 3 + 5' de Dorin Stefan, un arhitect care a venit cu propunerea la inceputul anilor ’90 de a crea imprejurul acesteia un mare parc englezesc. A doua zi au fost expuse benzi desenate realizate de artistii de la revista Comics, iar mai tarziu a fost sustinut un concert fado de Vicente & Jose da Camara care au cantat in duet 'Moda cositelor negre'.
'Street Delivery' este un festivalul urban realizat de Carturesti si Ordinul Arhitectilor din Romania, ce si-a propus sa transforme Strada Arthur Verona intr-un traseu cultural pietonal intens circulat, care sa faca legatura directa intre Gradina Icoanei si Parcul Cismigiu. Evenimentele organizate sunt din domenii precum arhitectura, muzica, street art, ateliere, expozitii, proiectii de filme, concerte. Asa ca... sa vedem ce surprize ne sunt pregatite pe viitor!