Corespondenta din Los Angeles
Americanii fac fel de fel de statistici legate de ultima gala Oscar. Au spus pentru inceput ca blockbusterele, filmele cu cele mai mari incasari, nu sunt pe placul Academiei. Si au avut dreptate, pentru ca in afara de "Titanic" si "Forrest Gump" nu s-a prea vazut in ultima vreme (a se citi ultimii 30 de ani) un film cu incasari considerabile care sa ia si Oscarul pentru "Cel mai bun film".
Au zis apoi ca atunci cand filmele din competitie nu sunt foarte populare, si ratingul transmisiei are de suferit. Si au avut din nou dreptate. Au mai demonstrat ca prezentatorul conteaza foarte mult. Credeti ca s-au inselat? In fond, Oscarul este o afacere americana...
Acest lucru s-a demonstrat si la ultima editie a Premiilor Oscar. Ceremonia transmisa de ABC a avut o audienta medie de circa 39,9 milioane de spectatori si a facut putin peste ratingul realizat de "American Idol", pe FOX. Conform datelor oferite de Nielsen Media Research, ceremonia de aproape patru ore a avut un rating de 14,0 puncte pe categoria publicului cu decizie de cumparare (intre 18 si 49 de ani) si a atras cu 3% mai multi telespectatori decat anul trecut. Chiar si asa, ceremonia gazduita de Ellen DeGeneres, arata The Los Angeles Times, a reusit "performanta" sa faca antipenultima audienta din istoria premiilor. Recordul absolut negativ il detine editia din 2003 (33 de milioane de telespectatori), cand atentia spectatorilor era distrasa de razboiul din Irak. In fine, cea mai vizionata transmisiune din istoria Oscarului este cea din 1998, care a fost vizionata de 55 milioane de telespectatori. Marele castigator de atunci a fost blockbuster-ul "Titanic". Lumea s-a obisnuit ca Oscarul sa stea in umbra transmisiei Super Bowl, insa, la concurenta cu "American Idol", s-ar putea sa cada pe pozitia a treia, cred specialistii in televiziune. Pana la anul, poate ca cineva va raspunde la intrebarea: "Ce-i de facut".Citește pe Antena3.ro